Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Interpretation of Literary Texts 2505-s1FPO2L-ITL
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Student za zaliczenie przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS, odpowiadające nakładowi ok. 50 godzin pracy, z tego:
1,5 pkt ECTS za udział w zajęciach (30 godz. pracy) i za konsultacje z osobą prowadzącą;
1 pkt ECTS za pracę własną: wykonanie prac domowych, przygotowanie się do zajęć, przygotowanie pracy zaliczeniowej i przygotowanie się do sprawdzianu.
0,5 pkt ECTS za kontakt z prowadzącym podczas konsultacji.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
W1: wie, że literatura jest przedmiotem badań humanistycznych przy zastosowaniu określonych metod badawczych i określonego słownika opisu (EK_W01)
W2: ma podstawową wiedzę na temat zróżnicowania gatunkowego i tematycznego literatury polskiej (K_W05)
W3: wie, że literaturę można badać przy użyciu różnych metodologii i przy zastosowaniu różnych słowników teoretycznych (K_W06)
W4: ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych konwencji literackich realizowanych w tekstach (EK_W08)
W5: ma uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych wariantywnych i inwariantnych cech gatunków epiki, liryki i dramatu (EK_W08)
W6: ma podstawową wiedzę na temat środków fonetycznych, leksykalnych, składniowych i stylistycznych, jakie mogą być używane w tekstach literackich (EK_W08)
W7: wie, jakie są podstawowe elementy budowy utworu epickiego, lirycznego i dramatycznego (EK_W08).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
U1: posługuje się językiem polskim (na poziome B2), by skutecznie, bez większych zakłóceń komunikacyjnych, uczestniczyć w dyskursie na temat podstawowych problemów literaturoznawczych i interpretacyjnych (K_U01)
U2: rozpoznaje konwencje literackie realizowane w utworach literackich (EK_U04)
U3: interpretuje utwory literackie reprezentujące różne gatunki (EK_U04)
U4: słuchacz/słuchaczka poprawnie rozpoznaje i adekwatnie względem danego utworu stosuje pojęcia dyskursu literaturoznawczego w formułowanych przez siebie wypowiedziach ustnych i pisemnych (EK_U04)
U6: poprawnie wskazuje i analizuje środki stylistyczne, składniowe, leksykalne, fonetyczne używane w tekście literackim (EK_U05)
U7: formułuje wypowiedzi ustne i pisemne na temat przeczytanych tekstów (EK_U06)
U8: tworzy wypowiedzi ustne, wykorzystując różne źródła i ujęcia metodologiczne problemu (K_U07)
U9: słuchacz / słuchaczka wymienia uwagi interpretacyjne z kolegami / koleżankami z grupy i umie je rzeczowo i kulturalnie uzasadniać (K_U10)
U10: posługuje się językiem polskim w stopniu umożliwiającym skuteczną komunikację na temat utworów literackich (EK_U011)
U11: słuchacz / słuchaczka samodzielnie rozwija wiedzę, którą pozyskał/-a w czasie zajęć (EK_U012).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
K1: słuchacz/słuchaczka jest świadomy/a wartości literatury polskiej jako podstawowego budulca kultury i jej roli dla integracji polskiej wspólnoty interpretacyjnej (EK_K01)
K2: słuchacz/słuchaczka rozumie, że badacz literatury podejmuje także działalność o konsekwencjach w sferze etyki (EK_K02)
K3: słuchacz/słuchaczka jest gotowy do świadomego i odpowiedzialnego uczestniczenia w kulturze (EK_K03)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
- participatory lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- presentation of a paper
- case study
- panel
- practical
- presentation of a paper
- case study
- panel
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) Student/studentka zna język polski na poziomie B i potrafi samodzielnie czytać i rozumieć teksty o wyższym stopniu semantycznego i stylistycznego ukształtowania.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: