Conducted in
terms:
2022/23Z, 2025/26Z
ISCED code: 0232
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Introduction to Language Studies 2505-s1FPO1Z-WNJ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS, co odpowiada następującemu przewidywanemu nakładowi pracy:
1) wykład (10 godzin) + konsultacje z wykładowcą (15 godzin) (Platforma Moodle oraz Teams) – 1 ECTS;
2) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, rozwiązywanie testów cząstkowych oraz powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym - 25 godzin (2 ECTS).
Razem 50 godzin = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Absolwent:
W1: charakteryzuje miejsce nauki o języku na tle paradygmatów naukowych
W2: wyjaśnia pojęcie języka naturalnego oraz charakteryzuje jego właściwości
W3: zna podsystemy języka i potrafi rozpoznawać elementy do nich należące
W4: opisuje główne obszary zainteresowań poszczególnych działów językoznawstwa
Learning outcomes - skills
(in Polish) Absolwent:
U1: posługuje się podstawową terminologią służącą do opisu języka
U2: przeprowadza podstawową analizę funkcjonalną jednostek językowych z różnych poziomów opisu języka
U3: rozpoznaje różne rejestry i odmiany języka polskiego
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Absolwent:
K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu językoznawstwa, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju
K2: rozumie znaczenie wiedzy o języku dla wiedzy o kulturze narodowej
Teaching methods
(in Polish) Wykład wykorzystuje zasadniczo podające i eksponujące metody dydaktyczne, w sposób szczególny stosowany jest pokaz multimedialny oraz sproblematyzowana charakterystyka przedmiotu opisu.
Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz
Metody dydaktyczne podające: wykład informacyjny (konwencjonalny); wykład problemowy
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- evaluative methods
- evaluative methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2025/26Z: |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: