Conducted in
terms:
2022/23L, 2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Interpretation of Literary Texts 2505-s1FPO1L-ITL
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.godziny dydaktyczne: 30;
2. godziny przeznaczone na konsultacje z wykładowcą: 30;
2.godziny przeznaczone na lekturę tekstów i opracowań, a także na ćwiczenia wykonywane w domu: 30
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EK_W01..1: słuchacz / słuchaczka wie, że literatura jest przedmiotem badań humanistycznych przy zastosowaniu określonych metod badawczych i określonego słownika opisu;
K_W05.1: słuchacz/słuchaczka ma podstawową wiedzę na temat zróżnicowania gatunkowego i tematycznego literatury polskiej;
K_W06.1 słuchacz/słuchaczka wie, że literaturę można badać przy użyciu różnych metodologii i przy zastosowaniu różnych słowników teoretycznych;
EK_W08.1: słuchacz / słuchaczka ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych konwencji literackich realizowanych w tekstach;
EK_W08.2: słuchacz/ słuchaczka ma uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych wariantywnych i inwariantnych cech gatunków epiki, liryki i dramatu;
EK_W08.3: słuchacz/ słuchaczka ma podstawową wiedzę na temat środków fonetycznych, leksykalnych, składniowych i stylistycznych, jakie mogą być używane w tekstach literackich;
EK_W08.4: słuchacz/słuchaczka wie, jakie są podstawowe elementy budowy utworu epickiego, lirycznego i dramatycznego
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01.1: słuchacz/słuchaczka posługuje się językiem polskim (na poziome B2), by skutecznie, bez większych zakłóceń komunikacyjnych, uczestniczyć w dyskursie na temat podstawowych problemów literaturoznawczych i interpretacyjnych;
EK_U04.1: słuchacz/słuchaczka rozpoznaje konwencje literackie realizowane w utworach literackich;
EK_U04.2: słuchacz/słuchaczka interpretuje utwory literackie repezentujące różne gatunki;
EK_U04.3: słuchacz/słuchaczka poprawnie rozpoznaje i adekwatnie względem danego utworu stosuje pojęcia dyskursu literaturoznawczego w formułowanych przez siebie wypowiedziach ustnych i pisemnych;
EK_U05.1: słuchacz/słuchaczka poprawnie wskazuje i analizuje środki stylistyczne, składniowe, leksykalne, fonetyczne używane w tekście literackim;
EK_U06.1: słuchacz/słuchaczka formułuje wypowiedzi ustne i pisemne na temat przeczytanych tekstów;
K_U07.1: słuchacz / słuchaczka tworzy wypowiedzi ustne, wykorzystując różne źródła i ujęcia metodologiczne problemu;
EK_U010.1: słuchacz / słuchaczka wymienia uwagi interpretacyjne z kolegami / koleżankami z grupy i umie je rzeczowo i kulturalnie uzasadniać;
EK_U011.1: słuchacz / słuchaczka posługuje się językiem polskim w stopniu umożliwiającym skuteczną komunikację na temat utworów literackich;
EK_U012. 1: słuchacz / słuchaczka samodzielnie rozwija wiedzę, którą pozyskał/-a w czasie zajęć.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EK_K01.1: słuchacz/słuchaczka jest świadomy/a wartości literatury polskiej jako podstawowego budulca kultury i jej roli dla integracji polskiej wspólnoty interpretacyjnej;
EK_K02. 1: słuchacz/słuchaczka rozumie, że badacz literatury podejmuje także działalność o konsekwencjach w sferze etyki;
EK_K03.1: słuchacz/słuchaczka jest gotowy do świadomego i odpowiedzialnego uczestniczenia w kulturze.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- narration
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- narration
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- brainstorming
- practical
- brainstorming
- practical
Online teaching methods
- evaluative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Student/studentka zna język polski na poziomie B i potrafi samodzielnie czytać i rozumieć teksty o wyższym stopniu semantycznego i stylistycznego ukształtowania.
Course coordinators
Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: