Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0421
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Legal communication 2502-s1LPC3Z-KP-KPIP
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5710 (term 2023/24Z)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5710 (term 2024/25Z)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=5710 (term 2025/26Z)
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Podczas realizacji przedmiotu student uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin (1 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą komunikacji zdalnej) - 15 godzin (0,5 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych - 15 godzin (0,5 ECTS).
4) przygotowanie prac zaliczeniowych – 30 (1 ECTS)
ŁĄCZNIE 90 godzin = 3 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
W1: Rozumie różnicę między tekstem prawnym a prawniczym oraz wymienia konstytutywne cechy tekstów prawnych – K_W01, KW_09;
W2: Wskazuje na różnice na poziomie leksyki i składni zachodzące pomiędzy tekstami prawnymi a tekstami języka ogólnego – K_W09.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
U1: Identyfikuje różnice leksykalne i składniowe zachodzące między polszczyzną prawną a ogólną – K_U10;
U2: Czyta ze zrozumieniem teksty prawne, wydobywa z nich najważniejsze elementy treści – K_U03.
U3: Przeprowadza językową analizę tekstów marketingowych pod kątem ich zgodności z wybranymi normami prawnymi i etycznymi oraz prezentuje wyniki analiz - K_U06, K_U09
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
K1: Krytycznie ocenia swoją wiedzę i ma świadomość istnienia korelacji między posiadaną wiedzą a umiejętnością rozwiązywania problemów badawczych i życiowych – K_K01
K2: Rozstrzyga dylematy prawne i etyczne związane z tworzeniem i rozpowszechnianiem tekstów marketingowych - K_K02
Teaching methods
(in Polish) Podczas zajęć nacisk położony jest na metody aktywizujące studentów. Metody podawcze w postaci wykładu czy pogadanki są ograniczane do minimum i wykorzystywane głównie w celu przekazania niezbędnej do rozumienia zjawisk językowych wiedzy z językoznawstwa i prawa. Przydatne są także takie metody eksponujące, jak pokaz materiałów filmowych i uczestnictwo w rozprawie sądowej, a spośród metod poszukujących – ćwiczenia i analiza przypadku. Analiza przypadku jest wykorzystywana najszerzej podczas zajęć dotyczących prawnych aspektów tekstów marketingowych. Bywa jednak przydatna także w trakcie omawiania właściwości języka prawnego.
Observation/demonstration teaching methods
- simulation (simulation games)
- display
- staging
- display
- staging
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- project work
- classic problem-solving
- practical
- case study
- project work
- classic problem-solving
- practical
- case study
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Notes
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: