Conducted in
term:
2024/25L
ISCED code: 0231
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Editing and correction texts 2502-s1LPC2L-RIKT
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student/ka uzyskuje 3 punkty ECTS, którym odpowiada około 90 godzin pracy, z tego:
- 1,5 pkt ECTS za udział w zajęciach oraz konsultacje z osobą prowadzącą (37,5 godzin pracy)
- 1,5 pkt ECTS za pracę własną przygotowywanie się do zajęć, wykonywanie prac domowych (52,5 godzin pracy).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Poprzez realizację zajęć student/ka:
1. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie typografii różnych typów publikacji (KW 01).
2. Zna podstawowe zasady poprawnego opracowania merytorycznego, językowego oraz techniczno-typograficznego różnych typów publikacji (KW 04)
3. Zna zasady wykonywania korekty wydawniczej (KW 04)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student/ka:
1. Potrafi samodzielnie wykonać adiustację tekstu (sprawdzić tekst pod względem stylistycznym i spójności merytorycznej) (KU 02, KU 07, KU 10)
2. Posiada umiejętność wykonania korekty wydawniczej (KU 02).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu przedmiotu student/ka docenia znaczenie edytorstwa wydawniczego oraz ma świadomość rangi literatury polskiej i jej roli w kulturze (K K01), ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności z zakresu opracowania redakcyjnego tekstów, jednocześnie rozumiejąc potrzebę ciągłego dokształcania się w tej dziedzinie (KK02, KK05), potrafi pracować w zespole redakcyjnym (KK08).
Teaching methods
(in Polish) Metody zróżnicowane zależne od charakteru omawianej problematyki szczegółowej.
Metody eksponujące: pokaz
Metody podające: pogadanka, wykład konwersatoryjny, informacyjny
Metody poszukujące: ćwiczeniowa, klasyczna problemowa, laboratoryjna
Metody w kształceniu online: służące prezentacji treści, wymiany i dyskusji
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- laboratory
- practical
- classic problem-solving
- practical
- classic problem-solving
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Notes
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: