Conducted in
terms:
2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0320
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Local and regional media 2502-s1LPC2L-MPR-MLR
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Student/ka w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach – 30 godzin (1,2 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (0,2 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym – 40 godzin (1,6 ECTS).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) 1. Student zna specyfikę i funkcje mediów lokalnych i regionalnych.
2. Zna podstawowe gatunki dziennikarskie i ich zastosowanie w mediach lokalnych.
3. Rozumie zasady organizacji pracy w redakcji lokalnej oraz proces tworzenia treści.
4. Posiada wiedzę na temat zasad etyki dziennikarskiej i zarządzania kryzysami w mediach.
Learning outcomes - skills
(in Polish) 1. Student potrafi tworzyć krótkie formy dziennikarskie (newsy, wywiady, reportaże) dostosowane do odbiorców lokalnych.
2. Umie planować treści dla mediów lokalnych, uwzględniając specyfikę społeczności.
3. Potrafi korzystać z narzędzi cyfrowych do tworzenia materiałów wizualnych (infografik, postów na social media).
4. Umie przeprowadzić analizę grupy docelowej i dostosować komunikację do jej potrzeb.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) 1. Student potrafi pracować w zespole przy tworzeniu projektów medialnych.
2. Wykazuje odpowiedzialność za treści publikowane w mediach lokalnych.
3. Jest świadomy etycznych wyzwań związanych z zawodem dziennikarza.
4. Rozumie znaczenie rzetelności i obiektywności w pracy dziennikarskiej.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne tradycyjne:
Podające:
1. Wykład informacyjny – wprowadzenie teoretyczne do zagadnień (np. struktura redakcji, etyka dziennikarska).
2. Prezentacja multimedialna – ilustrowanie przykładów z rzeczywistej pracy mediów lokalnych.
Praktyczne:
1. Warsztaty pisarskie – tworzenie newsów i wywiadów.
2. Ćwiczenia grupowe – projektowanie kalendarza treści i strategii działań.
3. Analiza przypadków – omawianie przykładów kryzysów medialnych.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- participatory lecture
- narration
- description
- participatory lecture
- narration
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- experimental
- observation
- project work
- classic problem-solving
- case study
- practical
- experimental
- observation
- project work
- classic problem-solving
- case study
- practical
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: