Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Functional grammar of Polish 2502-s1LPC1L-GFJP
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4872#section-0 (term 2022/23L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4872#section-0 (term 2023/24L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4872#section-0 (term 2024/25L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=4872#section-0 (term 2025/26L)
This course has not yet been described...
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Podczas realizacji przedmiotu student uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin = 1 ECTS;
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 6 godzin = 0,2 ECTS;
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych - 24 godziny = 0,8 ECTS;
4) przygotowanie końcowego zaliczenia = 30 godzin (1 ECTS).
ŁĄCZNIE 90 godzin = 3 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
W1: ma usystematyzowaną wiedzę na temat funkcji składniowych i semantycznych poszczególnych wartości kategorii przypadka, liczby, rodzaju, stopnia, aspektu, trybu, osoby, czasu – K_W01;
W2: charakteryzuje funkcje prymarne i sekundarne kategorii gramatycznych – K_W03;
W3: rozumie rolę związków semantycznych, składniowych i linearnych w tworzeniu poprawnych wypowiedzi – K_W03.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
U1: analizuje zróżnicowane stylistycznie wypowiedzi mówione i pisane pod kątem zastosowanych w nich środków językowych i ich funkcji – K_U02;
U2: objaśnia mechanizm błędów gramatycznych i semantycznych wynikających z naruszenia zasad łączliwości składniowej lub reguł uporządkowania linearnego; przeprowadza korektę wypowiedzi błędnych – K_U02;
U3: dobiera środki językowe do funkcji wypowiedzi i jej intencji komunikatywnej – K_U13.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
K1: dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności – K_K01
K2: potrafi pracować w zespole – K_K02
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- participatory lecture
- discussion
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- practical
- classic problem-solving
- observation
- expert panels
- project work
- practical
- classic problem-solving
- observation
- expert panels
- project work
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- games and simulations
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- games and simulations
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie 1. semestru gramatyki funkcjonalnej.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: