Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Psychology 2500-s1NA2Z-PSYCH-C
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Ćwiczenia: 15 h
Przygotowanie do kolokwium: 15 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) B.1.W2. Znajomość procesów rozwoju ucznia w okresie
dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój
fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwoju procesów
poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć),
rozwoju społeczno-emocjonalnego i moralny, zmiany fizyczne i
psychiczne w okresie dojrzewania, rozwoju wybranych funkcji
psychicznych, zna pojęcie normy rozwojowej, rozwoju i
kształtowania osobowości, rozwoju w kontekście wychowania,
zaburzeń w rozwoju podstawowych procesów psychicznych,
teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia
rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia:
nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień,
zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia
nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości,
identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także
kształtowania się stylu życia;
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
B.1. U1. obserwować procesy rozwojowe uczniów
B.1.U3. Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się;
B.1.U4. Potrafi porozumieć się w sytuacji konfliktowej;
B.1.U5. Analizuje i rozpoznaje bariery i trudności uczniów w
procesie uczenia się;
B.1.U6. identyfikować potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań
B.1.U7. Radzi sobie ze stresem i potrafi stosować strategie
radzenia sobie z trudnościami;
B.1.U8.Planuje działania na rzecz rozwoju zawodowego na
podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od
innych osób.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) B.1. K1. Posiada umiejętność autorefleksji nad własnym
rozwojem zawodowym;
B.1. .K2. Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy
psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- observation
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Udział w wykładzie z przedmiotu: Psychologia
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: