Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Pedagogy 2500-s1NA2Z-PED-W
This course has not yet been described...
|
Term 2023/24L:
None |
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student posiada wiedzę:
B.2.W4 na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń,
B.2.W3 głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących,
B.2.W6 projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzoną w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniającą specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami w rozwoju,
B.2.W1 struktury i funkcji systemu edukacji celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych,
B.2. W5 specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych,
B.2. W7 projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego,
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student posiada umiejętności:
B.2 U 5 potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych,
B.2.U 1 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą),korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii,
B.2. U6 posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków,
B.2. U4 posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej,
B.2. U1 potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym),
B.2. U6 potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie,
B.2. U6 potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce,
B.2. U3 potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności,
B.2. U2 potrafi zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) B.2. K3 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych),
B.2. K4 jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela,
B.2.K2 ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
B.2. K4 i K3 ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka,
B.2. K2 ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów,
B.2.K1 jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań wspierających uczniów.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- description
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- presentation of a paper
- case study
- presentation of a paper
- case study
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - wykład (15 godz.):
- udział w wykładach – 15 godz. ( w tym 2h zajęcia zdalne synchroniczne)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (5 godz.):
- praca własna nad opracowaniem eseju 5 h
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2022/23Z: |
Bibliography
|
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: