Conducted in
terms:
2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0119
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Voice training 2500-s1NA2L-EMG
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=7855 (term 2024/25L)
- https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=7855 (term 2025/26L)
This course has not yet been described...
|
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1) godziny realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego - 30 godzin konwersatorium (0,75 p. ECTS)
2) godziny przeznaczone na pracę własną studenta, tj. przygotowanie się do zajęć i do sprawdzianu oraz realizowane przy bezpośrednim udziale nauczyciela akademickiego w ramach konsultacji indywidualnych - 10 godzin (0,25 p. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Osoba studiująca zna i rozumie:
- podstawową terminologię związaną z emisją głosu i kulturą żywego słowa oraz potrafi się nią posługiwać;
- znaczenie języka jako narzędzia pracy nauczyciela;
- budowę, działanie i ochronę narządu mowy oraz zasady emisji głosu.
- zjawiska związane z głosową interpretacją tekstów (C.W7.).
Learning outcomes - skills
(in Polish) Osoba studiująca potrafi:
- posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu;
- poprawnie wykonywać ćwiczenia z zakresu emisji głosu, wyjaśnić, jaki jest cel poszczególnych ćwiczeń;
- poprawnie posługiwać się językiem polskim (C.U7, C.U8.).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Osoba studiująca jest gotowa do:
- skutecznego korygowania swoich błędów językowych i doskonalenia aparatu
emisji głosu;
- dbania o aparat emisyjny i wykorzystywania go w pracy bez nadmiernego obciążenia (C.K2.).
Teaching methods
(in Polish) Prowadzący łączy metody dydaktyczne podające i eksponujące z metodami poszukującymi, a szczególnie problemowymi i ćwiczeniowymi.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- drama
- drama
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- discussion
- description
- discussion
- description
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Brak.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: