Conducted in
term:
2022/23Z
ISCED code: 0313
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Psychology 2500-s1NA1Z-PSYCH
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) udział w wykładach – 30h
- udział w ćwiczeniach – 30h
- konsultacje z nauczycielem akademickim- 2h
- przygotowanie do wykładu- 2h
- przygotowanie do ćwiczeń – 20h
- pisanie prac, projektów- 10h
- czytanie literatury- 6h
- przygotowanie do egzaminu- 10h
- przygotowanie do kolokwium – 5h
Łącznie: 115 godz. ( 4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish)
B.1.1. W1. Ma wiedze na temat podstawowych pojęć psychologii: procesy poznawcze, spostrzeganie, odbiór i przetwarzanie informacji, mowę i język, myślenie i rozumowanie, uczenie się i pamięć, rolę uwagi, emocje i motywacje w procesach regulacji zachowania, zdolności i uzdolnienia, psychologię różnic indywidualnych – różnice w zakresie inteligencji, temperamentu, osobowości i stylu poznawczego; K_W1
B.1.1. W3. Student zna teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych;K_W3
B.1.W4. proces uczenia się: modele uczenia się, w tym koncepcje klasyczne i współczesne ujęcia w oparciu o wyniki badań neuropsychologicznych, metody i techniki uczenia się z uwzględnieniem rozwijania metapoznania, trudności w uczeniu się, ich przyczyny i strategie ich przezwyciężania, metody i techniki identyfikacji oraz wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań, bariery i trudności w procesie komunikowania się, techniki i metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami K_W4
B.1.W5. Opisuje zagadnienia autorefleksji i samorozwoju: zasoby własne w pracy nauczyciela – identyfikacja i rozwój, indywidualne strategie radzenia sobie z trudnościami, stres i nauczycielskie wypalenie zawodowe. K_W5
Learning outcomes - skills
(in Polish) B.1.1.U3. Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się; K_U3
B.1.1.U4. Potrafi porozumieć się w sytuacji konfliktowej;K_U4
B.1.1.U5. Analizuje i rozpoznaje bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się; K_U5
B.1.1.U7. Radzi sobie ze stresem i potrafi stosować strategie radzenia sobie z trudnościami; K_U7
B.1.1.U8.Planuje działania na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie świadomej autorefleksji i informacji zwrotnej od innych osób. K_U8
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) B.1.1. K1. Posiada umiejętność autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym; K_K1
B.1.1.K2. Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych K_K2
Teaching methods
(in Polish) praca na platformie Moodle i Teams,- wykłady w formie on line,
ćwiczenia w formie stacjonarnej
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- situational
- case study
- practical
- case study
- practical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- games and simulations
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- integrative methods
- games and simulations
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: