Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Psychology 2500-s1NA1L-PSYCH-W
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w wykładach 15h
Praca w domu, przygotowanie do egzaminu- 10h
Konsultacje z prowadzącym- 5 h
Całkowity nakład pracy studenta 30h- 1 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) B.1.W2. Znajomość procesów rozwoju ucznia w okresie dzieciństwa, adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój fizyczny, motoryczny i psychoseksualny, rozwoju procesów poznawczych (myślenie, mowa, spostrzeganie, uwaga i pamięć), rozwoju społeczno-emocjonalnego i moralny, zmiany fizyczne i psychiczne w okresie dojrzewania, rozwoju wybranych funkcji psychicznych, zna pojęcie normy rozwojowej, rozwoju i kształtowania osobowości, rozwoju w kontekście wychowania, zaburzeń w rozwoju podstawowych procesów psychicznych, teorie integralnego rozwoju ucznia, dysharmonie i zaburzenia rozwojowe u uczniów, zaburzenia zachowania, zagadnienia: nieśmiałości i nadpobudliwości, szczególnych uzdolnień, zaburzeń funkcjonowania w okresie dorastania, obniżenia nastroju, depresji, krystalizowania się tożsamości, dorosłości, identyfikacji z nowymi rolami społecznymi, a także kształtowania się stylu życia;
B.1.W3. teorię spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych;
Learning outcomes - skills
(in Polish) B.1.U3. Potrafi skutecznie i świadomie komunikować się;
B.1.U5. Analizuje i rozpoznaje bariery i trudności uczniów w
procesie uczenia się;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) B.1.K2. Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy
psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz, drama, inscenizacja
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- narration
- description
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- narration
- description
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
Online teaching methods
- evaluative methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z psychologii, znajomość pojęć.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: