Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Psychology 2500-s1NA1L-PSYCH-C
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny przeznaczone na udział w zajęciach - 15 godzin.
Zaliczenie lektury - 1 godzina
Przygotowanie się do kolokwium - 8 godzin
Przeczytanie lektury - 4 godziny
Przeczytanie materiałów na zajęcia - 2 godziny
Łącznie: 16+14 = 30 - 1 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
W1: przebieg rozwój dzieci i młodzieży w wybranych sferach rozwoju (społecznej, psychicznej, moralnej, fizycznej, poznawczej, emocjonalnej).
W2: specyfikę okresu adolescencji i wczesnej dorosłości oraz wynikające z niej wyzwania rozwojowe.
W3: dysharmonie i zaburzenia rozwojowe, w szczególności zaburzenia sfery emocjonalnej, zespół nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia ze spectrum autyzmu, zaburzenia zachowania.
W4: metody pracy z uczniami prezentującymi wybrane trudności rozwojowe.
Wymienione efekty realizują szczegółowe efekty kształcenia: B.1.W2. i B.1.W4 zawarte w załączniku nr 1 do Rozporządzenia MNiSW z dnia 25 lipca 2019 z póżniejszymi zmianami w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: obserwować procesy rozwojowe uczniów i reagować na pojawiające się nieprawidłowości.
U2: skutecznie komunikować się z uczniem, innymi nauczycielami i rodzicami, w szczególności w sytuacji wymagające współpracy z uwagi na trudności rozwojowe ucznia.
U3: rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się i dostosowywać do nich metody pracy.
U4: wspierać uczniów w zakresie radzenia sobie z trudnościami i rozwoju uzdolnień oraz zainteresowań.
Wymienione efekty realizują szczegółowe efekty kształcenia: B.1.U1, B.1.U3, B.1.U6 zawarte w załączniku nr 1 do Rozporządzenia MNiSW z dnia 25 lipca 2019 z póżniejszymi zmianami w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do:
K1: podjęcia działań na rzecz rozwoju zawodowego
K2: wykorzystania wiedzy z zakresie psychologii rozwojowej (w tym dysharmonii rozwojowych) do analizy funkcjonowania uczniów i przygotowywania metod wsparcia
Wymienione efekty realizują szczegółowe efekty kształcenia: B.1.K1. i B.1.K2. zawarte w załączniku nr 1 do Rozporządzenia MNiSW z dnia 25 lipca 2019 z póżniejszymi zmianami w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Teaching methods
(in Polish) Podczas zajęć wykorzystywane są takie metody jak: wykład problemowy / case study / analiza SWOT / gry i sumulacje / metody odnoszące się do fikcyjnych i autentycznych sytuacji.
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- SWOT
- SWOT
Online teaching methods
- games and simulations
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Przedmiot "Psychologia" jest integralną częścią kształcenia nauczycielskiego studentów, którzy zamierzają uzyskać uprawnienia nauczycielskie. Zakłada się więc, że studenci mają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne zgodnie z treścią "Podstaw psychologii".
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: