Conducted in
terms:
2022/23Z, 2024/25Z
ISCED code: 0915
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Neurologopaedics 2500-PO-2Z-NEULOG
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student uzyskuje 3 punkty ECTS, obejmujące:
1. Podstawy neuroanatomii
- Neurobiologiczne uwarunkowania rozwoju mowy i języka
(0,5 pkt. ECTS)
2. Definicję i klasyfikację afazji
- Podstawy diagnozy i terapii afazji (0,5 pkt ECTS)
3. Definicję i klasyfikację dyzartrii
- Zaburzenia mowy o typie dyzartrii - diagnoza i postępowanie
terapeutyczne (0,5 pkt ECTS )
4. Zaburzenia połykania w praktyce neurologopedycznej
5. Postępowanie logopedyczne w przypadku zaburzeń głosu
6. Inne zaburzenia mowy o podłożu neurobiologicznym (opóźniony rozwój mowy, zespół mózgowego porażenia dziecięcego, całościowe zaburzenia rozwojowe) (0,5 pkt. ECTS )
7. Przygotowanie do egzaminu (1 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EUS_W01; EUS_W02; EUS_W03; K_W12; K_W13
Student:
W1 zna podstawy z zakresu neuroanatomii
W2 ma opanowaną terminologię z zakresu neurologopedii
W3 definiuje pojęcie mowy i języka
W4 definiuje i klasyfikuje poszczególne typy afazji
W5 definiuje i charakteryzuje typy dyzartrii
Learning outcomes - skills
(in Polish) EUS_U01; EUS_U02; EUS_U03; K_U14; K_U15
Student:
U1 wyjaśnia neurobiologiczne uwarunkowania rozwoju mowy i języka
U2 opisuje metody diagnozowania i rehabilitacji afazji
U3 opisuje metody diagnozowania i rehabilitacji dyzartrii
U4 wdraża ćwiczenia emisji głosu do rehabilitacji zaburzeń głosu
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EUS_K02; K_K12
Student
K1 ma świadomość prowadzenia zindywidualizowanych działań diagnostycznych i terapeutycznych
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- presentation of a paper
- practical
- presentation of a paper
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wymagane są: wstęp do logopedii, psychologia rozwojowa, rozwój mowy, psychiatria i neurologia dziecięca, wprowadzenie do pedagogiki specjalnej.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: