Conducted in
terms:
2022/23L, 2024/25L
ISCED code: 0915
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Methodology of Corrective Education 2500-PO-2L-METKORWYR
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Studentowi przyznaje się 3 pkt. ECTS, które obejmują: konwersatorium z metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych, konsultacje z osobą prowadzącą przedmiot, pracę własną studenta (opracowanie konspektów do prowadzenia zajęć z dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii, przygotowanie gry dydaktycznej z opisem, prezentacja pomocy, przygotowanie do egzaminu), pracę w grupach obejmującą: opracowanie na podstawie literatury przedmiotu i wykładów charakterystyki konkretnych zaburzeń i zaprezentowanie wyników swojej pracy pozostałym słuchaczom. Łącznie 75 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EUS_W01; EUS_W02; EUS_W03
Student zna podstawy prawne na podstawie których organizowane są zajęcia korekcyjne i wyrównawcze, procedury postępowania terapeutycznego, zasady prowadzenia wywiadu, diagnozy i terapii. Zna narzędzia diagnostyczne do diagnozy: dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii, ADHD. Posiada wiedzę z zakresu współpracy min. z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, nauczycielami, sposób prowadzenia dokumentacji. Zna podstawowe procedury postępowania terapeutycznego: diagnozowanie, budowanie programu terapii, postępowanie terapeutyczne. Zna techniki relaksacji, uczenia się, zapamiętywania.
Learning outcomes - skills
(in Polish) EUS_U01; EUS_U02; EUS_U03
Posiada umiejętność dokumentowania zajęć; opracowywania programów terapeutycznych, korzystania z narzędzi diagnostycznych (w tym narzędzi do badania słuchu fonemowego, lateralizacji). Posiada umiejętność stosowania procedur diagnostycznych z wykorzystaniem właściwych narzędzi do prowadzenia badań. Wykonuje pomoce do prowadzenia zajęć korekcyjnych- kompensacyjnych i wyrównawczych. Posiada umiejętność budowanie programu terapii w zakresie pracy z uczniem z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią, ADHD. Stosuje poznane techniki uczenia się, zapamiętywania.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EUS_K01; EUS_K02; K_K06; K_K08; K_K12
Student posiada umiejętność nawiązywania kontaktów z rodzicami, dziećmi, nauczycielami, wychowawcami. Potrafi prowadzić wywiad z rodzicem, gromadzić niezbędne informacje z zachowaniem zasady poufności i empatii.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- staging
- exhibition
- simulation (simulation games)
- staging
- exhibition
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- programmed material
- narration
- participatory lecture
- description
- informative (conventional) lecture
- programmed material
- narration
- participatory lecture
- description
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- expert panels
- project work
- panel
- brainstorming
- case study
- observation
- practical
- seminar
- round table
- presentation of a paper
- experimental
- expert panels
- project work
- panel
- brainstorming
- case study
- observation
- practical
- seminar
- round table
- presentation of a paper
- experimental
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student ma wiedzę z zakresu fonologii, fonetyki i fonostatyki języka polskiego. Ma podstawowe wiadomości dotyczących zagadnień związanych z diagnozą i terapią dzieci z dysfunkcjami oraz psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: