Conducted in
terms:
2022/23L, 2024/25L
ISCED code: 0119
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Voice training 2500-PO-2L-EMISGŁ
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 3 pkt ECTS
Czas zajęć: 16 godz.; czas na konsultacje indywidualne; konsultacje grupowe; praca własna (czytanie literatury, ćwiczenia własne: oddechowe i głosowe oraz artykulacyjne; przygotowanie się do zaliczenia): 50 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EUS_W01; K_W01; K_W12; K_W13
1. Zna i rozumie podstawową terminologię, dotyczącą emisji
i higieny głosu;
2. Posiada elementarną wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii narządu głosu;
3. Zna mechanizm i fizjologię oddychania;
4. Nabywa wiedzę o ćwiczeniach z emisji głosu;
5. Ma wiedzę, dotyczącą technik ćwiczących wyraźną wymowę;
6. Posiada wiedzę na temat technik oddychania;
7. Zna sposoby bezpiecznej – zdrowej emisji głosu;
8. Ma podstawową wiedzę o dostępnej literaturze tematu;
9. Zna choroby narządu głosu.
10. Zna formy pomocy osobom z zaburzeniami głosu;
11. Zna możliwe działania profilaktyczne z zakresu emisji i higieny głosu.
Learning outcomes - skills
(in Polish) EUS_U03; K_U03; K_U04; K_U05
1. Rozumie mechanizmy prawidłowej wyraźnej i płynnej wymowy;
2. Ma świadomość swojego głosu i potrafi wykorzystać wiedzę, dotyczącą oddychania i emisji głosu;
3. Jest świadomy, że warto szkolić swój głos;
4. Wykorzystuje poznane techniki emisji głosu do uczynienia swojej mowy pięknej, miłej dla ucha, zrozumiałej i atrakcyjnej dla słuchacza;
5. Posiada podstawowe umiejętności terapii osób z zaburzonym głosem.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EUS_K02; EUS_K03; K_K03; K_K08; K_K09
1. Ma świadomość problemu zaburzeń głosu i problemów osób
z zaburzeniami głosu w życiu społecznym;
2. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie metod
i technik terapeutycznych oraz samodoskonali się w umiejętnościach terapeutycznych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia;
3. Docenia znaczenie profilaktyki, publikacji z tematyki zaburzeń głosu
i podejmuje aktywne działania w tych obszarach;
4. Jest zdolny do refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
5. Potrafi współpracować ze specjalistami, dzieli się wiedzą i swoim doświadczeniem.
Teaching methods
(in Polish) Poniżej są zaznaczone metody dydaktyczne:
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- discussion
- description
Exploratory teaching methods
- experimental
- practical
- observation
- case study
- presentation of a paper
- practical
- observation
- case study
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu logopedii, foniatrii, audiologii, anatomii i fizjologii narządu głosu oraz układu oddechowego i artykulacyjnego.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: