Conducted in
terms:
2023/24L, 2025/26L
ISCED code: 0915
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Speech Disorders in Children from “0” 2500-PO-1L-ZABROZMOW
This course has not yet been described...
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) Student otrzymuje 3 punkty ECTS za udział w:
1. Konwersatorium w wymiarze 10 godzin (1 ECTS) (w zdalnym nauczaniu - spotkania na Teams).
2. Konsultacje z prowadzącym i praca własna (2 ECTS) przygotowanie określonego zagadnienia wybranego samodzielnie na temat:
- dokonania charakterystyki oraz podania definicji-terminu dwóch wybranych zaburzeń mowy z określonego wyboru i ich przedstawienia. (w zdalnym nauczaniu to samo lecz przez ich wysłanie do sprawdzenia).
- opracowanie dwóch konspektów-scenariuszy do terapii logopedycznej
w dostosowaniu do wybranych i opisywanych rodzajów wad wymowy.
(w zdalnym nauczaniu to samo lecz przez ich wysłanie do sprawdzenia).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EUS_W01; EUS_W02; EUS_W03; EUS_W12; EUS_W13
W01. Student potrafi wymienić i dokonać charakterystyki etapów rozwoju mowy.
W02. Student zna klasyfikacje zaburzeń mowy.
W03. Student ma wiedze o przyczynach zaburzeń mowy w obszarze apartu oddechowego, aparatu artykulacyjnego, aparatu fonacyjnego.
Learning outcomes - skills
(in Polish) EUS_U02; EUS_U03; EUS_U17; EUS_U19
U01. Student potrafi podać definicje i przyczyny określonych wad wymowy.
U02. Student potrafi dokonać charakterystyki rodzajów zaburzeń mowy.
U03. Student zna i stosuje odpowiednie zasady prowadzenia terapii logopedycznej do określonych zaburzeń mowy.
U04. Student umie zastosować metody pracy do rodzajów wad wymowy.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EUS_K02; EUS_K08
K01. Student kształtuje umiejętność współpracy z rodzicami lub prawnymi opiekunami dziecka z zaburzeniami mowy.
K02. Student rozumie konieczność dokładnego prowadzenia diagnozy logopedycznej oraz tworzenia skutecznego procesu terapii logopedycznej do określonego zaburzenia mowy.
KO3. Student zdobwya kompetencje w postaci prawidłowej postawy wobec pacjentów z zaburzeniami mowy.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne:
- pokaz
- opis
- wykład informacyjny
- wykład problemowy
- ćwiczenia
- studium przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
- discussion
- problem-based lecture
- narration
- informative (conventional) lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- experimental
- classic problem-solving
- practical
- seminar
- classic problem-solving
- practical
- seminar
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student posiada podstawowe wiadomości z psychologii rozowju dziecka.
Course coordinators
Bibliography
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
|
Term 2023/24L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: