Conducted in
terms:
2023/24L, 2025/26L
ISCED code: 0915
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Speech Therapist Methods and Techniques 2500-PO-1L-METWARLOG
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 3 pkt ECTS
Czas zajęć: 15 godz.; czas na konsultacje indywidualne: 8 godz.; czas na konsultacje grupowe: 2 godz.; praca własna (literatura tematu, pisanie referatu, przygotowanie się do zaliczenia): 50 godz.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) EUS_W01; EUS_W03; EUS_W12; EUS_W13; EUS_W16
1. Zna i rozumie podstawową terminologię z logopedii
z tematyki zaburzeń mowy;
2. Zna przyczyny i skutki zaburzeń mowy;
3. Ma elementarną wiedzę o logopedii i jej miejscu
w systemie nauk oraz jej związkach z innymi dyscyplinami naukowymi;
4. Ma podstawową wiedzę na temat periodyzacji tematu wraz
z najnowszą literaturą z zakresu logopedii;
5. Zna aktualne formy pomocy osobom z zaburzeniami mowy;
6. Ma wiedzę na temat pomocy rodzicom dzieci z zaburzeniami mowy;
7. Ma podstawową wiedzę o metodach terapii osób z zaburzeniami mowy;
8. Zna formy pomocy osobom z zaburzeniami mowy;
9. Zna możliwe działania profilaktyczne z zakresu zaburzeń mowy;
10. Posiada szerszą wiedzę o zawodzie logopedy i warsztacie pracy logopedy;
11. Zna podstawowe zasady zawodu logopedy;
12. Ma wiedzę na temat standardów pracy logopedy;
13. Zna organizacje, stowarzyszenia, zrzeszające logopedów.
Learning outcomes - skills
(in Polish) EUS_U01; EUS_U02; EUS_U05; EUS_U17; EUS_U19
1. Rozpoznaje podstawowe rodzaje zaburzeń mowy;
2. Nabył umiejętność rozróżniania podstawowych wad wymowy;
3. Umie korzystać z różnych metod oraz narzędzi diagnozy i terapii logopedycznej;
4. Ma umiejętność organizacji gabinetu logopedycznego; warsztatu pracy logopedy;
5. Potrafi organizować pomoc logopedyczną w placówkach oświatowych, służby zdrowia i w ośrodkach kultury.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) EUS_K02; EUS_K03; EUS_K05; EUS_K08
1. Ma świadomość problemu zaburzeń mowy i problemów osób
z wadami wymowy w życiu społecznym;
2. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie metod
i technik terapeutycznych oraz samodoskonali się w umiejętnościach terapeutycznych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia;
3. Docenia znaczenie profilaktyki, publikacji z tematyki zaburzeń mowy
i podejmuje aktywne działania w tych obszarach;
4. Jest zdolny do refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
5. Potrafi współpracować ze specjalistami, dzieli się wiedzą i swoim doświadczeniem.
Teaching methods
(in Polish) Poniżej są zaznaczone metody dydaktyczne:
Observation/demonstration teaching methods
- display
- drama
- drama
Expository teaching methods
- discussion
- narration
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- narration
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- biographical
- case study
- observation
- experimental
- practical
- presentation of a paper
- case study
- observation
- experimental
- practical
- presentation of a paper
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki,psychologii, języka polskiego, biologii ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy na temat człowieka (anatomii i fizjologii narządu mowy, słuchu i układu nerwowego).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: