Conducted in
terms:
2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0232
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
(for:
Nicolaus Copernicus University in Toruń)
From rhetoric to hypertext 2500-OG-BK-ORDH
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 3 punkty ECTS w następującym układzie:
1) uczestnictwo w zajęciach – 30 godzin (1,2 ECTS);
2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (0,2 ECTS);
3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym – 40 godzin (1,6 ECTS).
ŁĄCZNIE 75 godzin = 3 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
- W1: ma podstawową wiedzę o sztuce przekonywania: jej medialnych przemianach, społecznych uwarunkowaniach, wielorakich funkcjach, technologicznych kontekstach – K_W05
- W2: ma podstawową, zorientowaną praktycznie wiedzę związaną z historią kultury medialnej – K_W01
- W3: ma podstawową wiedzę o etycznym wymiarze sztuki przekonywania (erystyka, manipulacja) – K_W02
- W4: rozumie konieczność kierowania się zasadami i normami etycznymi w propagandzie politycznej oraz w reklamie i promocji – K_W10.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
- U1: umie korzystać z różnego typu źródeł (w wersji tradycyjnej oraz elektronicznej) w celu wyszukiwania, selekcjonowania i uzyskiwania informacji – K_U01
- U2: umie analizować, oceniać i wartościować wielorakie formy sztuki przekonywania (szczególnie ich „technologie”) – K_U02
- U3: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) – K_U03
- U4: posiada podstawowe umiejętności związane z oceną i wartościowaniem działań perswazyjnych (w tym z zakresu propagandy politycznej i działalności reklamowo – promocyjnej) – K_U07
- U5: potrafi ocenić stosowane w praktyce metody, procedury i działania perswazyjne (w tym z zakresu propagandy politycznej i działalności reklamowo–promocyjnej), a następnie wskazać te, które są adekwatne do przyjmowanych celów – K_U10.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po zakończeniu kursu student/ka:
- U1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy oraz umiejętności w zakresie sztuki przekonywania, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji perswazyjnych i doskonali owe perswazyjne umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia – K_K01
- U3: ma przekonanie o znaczeniu profesjonalizmu w działaniach perswazyjnych, jest zdolny do refleksji nad ich etycznością, przestrzega zasad etyki ludzi mediów – K_K04
- U4: dostrzega i formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z własnymi oraz cudzymi działaniami, poszukuje optymalnych rozwiązań (np. jak pogodzić etykę działalności propagandowej oraz reklamowo-promocyjnej z jej efektywnością?; hiperteksty byłyby tryumfem Technologii nad Kulturą?), sam postępuje zgodnie z zasadami etyki – K_K05.
Teaching methods
(in Polish) Metody podające:
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka.
Metody aktywizujące:
- analizy różnych form wypowiedzi.
Prerequisites
(in Polish) Brak wymagań
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: