Conducted in
term:
2023/24Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
Basics of Polish Grammar with Elements of Rhetorical Skills: Syntax 2500-JPJ2P-2-GS
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 20 godzin = 1 ECTS
- godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów – 15 godzin
- konsultacje indywidualne – 5 godzin.
Czas poświęcony na pracę indywidualną – 20 godzin = 1 ECTS
(obejmuje wyszukiwanie materiałów, analizę dokumentów, czytanie literatury, uzupełnianie notatek, zapoznawanie się z materiałami dydaktycznymi zamieszczonymi na platformie Microsoft Teams, przygotowanie prac domowych i końcowej pracy zaliczeniowej).
Łączny nakład pracy: 40 godzin = 2 ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna miejsce zagadnień składniowych w programach nauczania języka polskiego na poszczególnych etapach edukacji oraz widzi związki treści z zakresu składni z innymi zagadnieniami nauczanymi w ramach języka polskiego (EUS_W11, EUS_W12, EUS_W13);
W2: Ma zaawansowaną wiedzę o składniowym podsystemie współczesnego języka polskiego, a także z dziedziny interpunkcji, i kultury języka (EUS_W04);
W3: Zna słowniki języka polskiego i poradniki językowe (EUS_W05);
W4: Orientuje się w literaturze dotyczącej opisu zagadnień składni współczesnego języka polskiego oraz poprawności składniowej (EUS_W14, EUS_W16, EUS_W18).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi przeanalizować programy nauczania pod kątem zawartych w nim treści z zakresu nauczania wiedzy o języku i kompetencji językowych i konstruować własne rozkłady i programy nauczania uwzględniające poznane zagadnienia składniowe (EUS_U13, EUS_U14);
U2: Wiąże treści programowe z zakresu nauczania składni, dobierając odpowiednie metody i formy nauczania (EUS_U15, EUS_U19);
U3: Potrafi przekazywać informacje o poznanych zagadnieniach składniowych i ich funkcji komunikacyjnej w sposób zrozumiały dla uczniów, ich rodziców lub opiekunów, a także innych pracowników szkoły (EUS_U16, EUS_U17, EUS_U18);
U4: Potrafi kontrolować poziom wiedzy uczniów z zakresu nauki o języku (w szczególności ze składni) oraz diagnozuje poziom uczniowskich kompetencji językowych, identyfikuje błędy składniowe, potrafi im przeciwdziałać oraz je korygować poprzez dobór ćwiczeń i merytorycznie poprawne, a jednocześnie komunikatywne objaśnienie mechanizmów różnych usterek składniowych i interpunkcyjnych (EUS_U20, EUS_U21, EUS_U22).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej (EUS_K01);
K2: Jest gotów do poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania i podnoszących efektywność kształcenia komunikacyjnych kompetencji uczniów (EUS_K02);
K3: Ma świadomość tego, że nie tylko naucza języka polskiego, ale także jest wzorem do naśladowania w zakresie posługiwania się piękną, poprawną polszczyzną w rozmaitych sytuacjach komunikacyjnych (ESU_K14).
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny,
pokaz,
metoda ćwiczeniowa,
giełda pomysłów,
studium przypadku
Wszystkie wyszczególnione wyżej metody realizowane są w formie nauczania zdalnego (online)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- brainstorming
- practical
- brainstorming
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość podstawowych pojęć z zakresu składni i interpunkcji omawianych w szkole podstawowej oraz średniej, a także umiejętność korzystania z narzędzi umożliwiających uczestnictwo w zdalnym procesie dydaktycznym, w szczególności z platformy Microsoft Teams.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: