Conducted in
term:
2023/24Z
ISCED code: 0114
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Humanities
The Practice of Teaching the Polish Language 2500-JPJ2P-2-DJ
This course has not yet been described...
|
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 25 godzin = 1 ECTS
- godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów – 20 godzin
- konsultacje indywidualne – 5 godzin.
Czas poświęcony na pracę indywidualną – 25 godzin = 1 ECTS
(obejmuje wyszukiwanie materiałów, analizę dokumentów, czytanie literatury, uzupełnianie notatek, zapoznawanie się z materiałami zamieszczonymi na platformie MOODLE, przygotowanie pracy zaliczeniowej).
Łączny nakład pracy: 50 godzin = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna miejsce zagadnień językowych w programach nauczania języka polskiego na poszczególnych etapach edukacji oraz widzi związki treści językowych z innymi treściami nauczania (EUS_W11, EUS_W12, EUS_W13);
W2: Zna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania języka, w tym metody nauczania zdalnego (EUS_W15);
W3: Posiada wiedzę z zakresu diagnozy, kontroli i oceniania efektów kształcenia językowego (EUS_W20, EUS_W21, EUS_W22);
W4: Orientuje się w literaturze dotyczącej nauczania języka polskiego (EUS_W24).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi przeanalizować programy nauczania pod kątem zawartych w nim treści z zakresu nauczania wiedzy o języku i kompetencji językowych i konstruować własne rozkłady i programy nauczania (EUS_U13, EUS_U14);
U2: Wiąże treści programowe z zakresu nauczania języka, literatury i kultury, dobierając odpowiednie metody i formy nauczania (EUS_U15, EUS_U19);
U3: Potrafi przekazywać informacje o treściach, procesie nauczania i jego efektach w sposób zrozumiały dla uczniów, ich rodziców lub opiekunów, a także innych pracowników szkoły (EUS_U16, EUS_U17, EUS_U18);
U4: Potrafi kontrolować poziom wiedzy uczniów z zakresu nauki o języku oraz diagnozuje poziom ich kompetencji językowych, w szczególności identyfikuje błędy językowe, potrafi im przeciwdziałać oraz je korygować poprzez dobór ćwiczeń i opracowywanie sprawdzianów (EUS_U20, EUS_U21, EUS_U22).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Jest przygotowany do dostosowywania metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów, a także do korzystania ze zróżnicowanych i aktualnych źródeł wiedzy i pomocy dydaktycznych (EUS_K06, EUS_K10);
K2: Jest gotów do popularyzowania wśród uczniów wiedzy o języku polskim, a także jego roli w życiu społecznym (EUS_K04, EUS_08);
K3: Jest przygotowany do uczenia się przez całe życie oraz do zachęcania uczniów do aktywnego rozwijania wiedzy i umiejętności językowych oraz krytycznego korzystania ze źródeł (EUS_09, EUS_10, EUS_11).
Teaching methods
(in Polish) wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny
pokaz
metoda ćwiczeniowa, projektu
giełda pomysłów
studium przypadku
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- brainstorming
- project work
- case study
- brainstorming
- project work
- case study
Online teaching methods
- integrative methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Umiejętność wykorzystywania narzędzi do pracy zdalnej (TEAMS, MODDLE) w podstawowym zakresie.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: