Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Sociology of Education 2405-S-MF-SWY
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 30 godzin konwersatorium + praca własna studenta.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Ma wiedzę na temat społecznych uwarunkowań wiedzy, konsumpcji,
społecznych modeli wychowawczych. Potrafi analizować rozwój technologiczny używając narzędzi socjologicznych, rozpatrywać zjawiska historyczne oraz prawne przez pryzmat teorii społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie i uwarunkowaniach procesu wychowawczego w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy o roli konkretnych komponentów środowiska wychowawczego jednostki i procesach, które w nich współcześnie zachodzą ze skutkami dla przekazu wychowawczego. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wychowawczych, potrafiąc dostrzegać powiązania między wpływami społecznymi a efektami w postaci konkretnych dyspozycji wychowujących i wychowywanych. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które zasadzają się na słowach, które artykułował Florian Znaniecki, pisząc o skutecznym wychowaniu. Skutecznie wychowywać to „za wszelką cenę dążyć do…”. Student dostrzega zatem złożoność procesu wychowawczego i jednocześnie nabywa przekonanie, że nie da się wychowywać skutecznie przy ograniczonej determinacji, analizie i reagowaniu na przebieg tego procesu. A zatem wśród kompetencji społecznych lokuje się uwrażliwienie, przekonanie i poczucie, że w pewnym zakresie (przy odpowiednim zaangażowaniu) możliwe jest twórcze odkrywanie i rozwijanie, tkwiących w młodych ludziach uzdolnień.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Ma wiedzę na temat społecznych uwarunkowań wiedzy, konsumpcji,
społecznych modeli wychowawczych. Potrafi analizować rozwój technologiczny używając narzędzi socjologicznych, rozpatrywać zjawiska historyczne oraz prawne przez pryzmat teorii społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie i uwarunkowaniach procesu wychowawczego w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy o roli konkretnych komponentów środowiska wychowawczego jednostki i procesach, które w nich współcześnie zachodzą ze skutkami dla przekazu wychowawczego. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wychowawczych, potrafiąc dostrzegać powiązania między wpływami społecznymi a efektami w postaci konkretnych dyspozycji wychowujących i wychowywanych. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które zasadzają się na słowach, które artykułował Florian Znaniecki, pisząc o skutecznym wychowaniu. Skutecznie wychowywać to „za wszelką cenę dążyć do…”. Student dostrzega zatem złożoność procesu wychowawczego i jednocześnie nabywa przekonanie, że nie da się wychowywać skutecznie przy ograniczonej determinacji, analizie i reagowaniu na przebieg tego procesu. A zatem wśród kompetencji społecznych lokuje się uwrażliwienie, przekonanie i poczucie, że w pewnym zakresie (przy odpowiednim zaangażowaniu) możliwe jest twórcze odkrywanie i rozwijanie, tkwiących w młodych ludziach uzdolnień.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Ma wiedzę na temat społecznych uwarunkowań wiedzy, konsumpcji,
społecznych modeli wychowawczych. Potrafi analizować rozwój technologiczny używając narzędzi socjologicznych, rozpatrywać zjawiska historyczne oraz prawne przez pryzmat teorii społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie i uwarunkowaniach procesu wychowawczego w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy o roli konkretnych komponentów środowiska wychowawczego jednostki i procesach, które w nich współcześnie zachodzą ze skutkami dla przekazu wychowawczego. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wychowawczych, potrafiąc dostrzegać powiązania między wpływami społecznymi a efektami w postaci konkretnych dyspozycji wychowujących i wychowywanych. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które zasadzają się na słowach, które artykułował Florian Znaniecki, pisząc o skutecznym wychowaniu. Skutecznie wychowywać to „za wszelką cenę dążyć do…”. Student dostrzega zatem złożoność procesu wychowawczego i jednocześnie nabywa przekonanie, że nie da się wychowywać skutecznie przy ograniczonej determinacji, analizie i reagowaniu na przebieg tego procesu. A zatem wśród kompetencji społecznych lokuje się uwrażliwienie, przekonanie i poczucie, że w pewnym zakresie (przy odpowiednim zaangażowaniu) możliwe jest twórcze odkrywanie i rozwijanie, tkwiących w młodych ludziach uzdolnień.
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny, dyskusja, praca ćwiczeniowa, projekcje filmowe.
Expository teaching methods
- narration
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- practical
- practical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Brak. Kurs fakultatywny w wolnym dostępie.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: