Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z
Erasmus code: 14.2
ISCED code: 0314
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Educational Sociology 2405-S-MF-SEDU
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane w ramach obowiązkowego konwersatorium z elementami wykładu z udziałem nauczyciela: 30 godzin,
2. Godziny realizowane w ramach pracy własnej w domu nad projektem: 20 godzin
3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, czytanie literatury, przygotowanie referatu): 40 godzin
Łącznie: 90 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W02, K_W03, K_W04, K_W07, K_W08
Dzięki refleksji na temat procesów zachodzących w szeroko rozumianym systemie oświaty student:
- posiada podstawową wiedzę na temat genezy i funkcjonowania struktur oświatowych i wychowawczych oraz o relacjach między elementami składającymi się na te struktury na różnych poziomach;
- posiada podstawową wiedzę w zakresie teorii edukacyjnych wyjaśniających procesu społeczne w oświacie
- posiada wiedzę na temat prawidłowości zachodzących w obrębie systemu oświatowego
- posiada wiedzę o regulacjach i prawach organizujących struktury oświatowe
- posiada wiedzę o genezie, funkcjonowaniu i przemianach norm i wartości społecznych mających kluczowe znaczenie dla funkcjonowania systemu oświaty;
- posiada podstawową wiedzę o procesach formowania się i przekształcania instytucji, struktur i systemów społecznych różnych systemach oświatowych (w różnych krajach) oraz o specyfice kulturowej,narodowej tych systemów;
- posiada wiedzę na temat struktur ukrytych, niejawnych i procesów zakulisowych w obszarze edukacji;
- posiada wiedzę na temat głównych obszarów formowania się nierówności w edukacji, poprzez edukację;
- rozpoznaje możliwości aplikacji wiedzy socjologicznej w środowisku oświatowym, pozaakademickim.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10,
Dzięki refleksji na temat procesów w obszarze edukacji student:
- potrafi prawidłowo identyfikować i interpretować zjawiska społeczne z wykorzystaniem wiedzy socjologicznej;
- rozpoznaje zamierzone/ niezamierzone, natychmiastowe/ skumulowane, bezpośrednie/pośrednie efekty działań podmiotów społecznych funkcjonujących w obszarze edukacji,
- ma świadomość ukrytych zasobów, barier strukturalnych i kulturowych wyznaczających szanse podmiotów w systemie oświatowym,
- dostrzega zmienność struktur i instytucji, ale także uniwersalność pewnych procesów w wymiarze międzykulturowym,
- potrafi celnie wskazywać związki przyczynowo-skutkowe w obszarze konkretnych procesów i fenomenów w systemie społecznym i oświatowym z wykorzystaniem koncepcji i narzędzi właściwych dla socjologii;
- potrafi diagnozować i przewidywać sposoby kształtowania się biografii edukacyjnych jednostek oraz grup społecznych oraz zachodzące kierunki zmian w strukturach społecznych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01, K_K02, K_K04, K_K05, K_K07
Dzięki refleksji na temat procesów zachodzących w systemie oświatowym student:
- nie ogranicza się do korpusu wiedzy zdobytej podczas zajęć dydaktycznych ale systematycznie uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętności oraz potrafi wykorzystać w relacjach grupowych
Teaching methods
(in Polish) Wykład interaktywny z wykorzystaniem pomocy multimedialnych i prezentacji w programie Power Point.
Konwersatorium
Metoda problemowa
Expository teaching methods
- discussion
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- classic problem-solving
- practical
- points system
- presentation of a paper
- case study
- project work
- classic problem-solving
- practical
- points system
- presentation of a paper
- case study
- project work
Type of course
elective course
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: