Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
(in Polish) Dynamika społeczna i pokolenia 2405-S-3-S1-DSIP
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w zajęciach - 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- czytanie literatury- 25
- rozpoznanie wybranego środowiska i przygotowanie projektów - 25
Łącznie: 80 godz. (4 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Student ma wiedzę z zakresu wybranych koncepcji i teorii socjologicznych dotyczących pokoleń i relacji pokoleniowych;
W2. Student zna socjologicznie opisane przykłady kulturotwórczej i politycznej roli pokoleń;
W3. Student rozumie mechanizmy prowadzące do kształtowania się pokoleń i wynikające z nich inne społeczne fenomeny: konfliktu pokoleń, konfliktu interesów pokoleniowych, solidarności międzypokoleniowej;
W3. Student ma orientację w metodologii badań pokoleniowych.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Student wykorzystuje wiedzę socjologiczną nt. pokoleń do lepszego zrozumienia społeczeństwa jako złożonego układu zależności, możliwości i barier, widocznych na różnych poziomach organizacji społeczeństwa i w różnych obszarach życia (zatrudnienie, życie rodzinne, konsumpcja, polityka) - pozyskuje umiejętność myślenia problemowego.
U2. Student potrafi dostrzec osobliwości, specyficzne potrzeby i problemy innych pokoleń.
U3. Student posiada umiejętność określenia sytuacji własnej grupy społecznej (pokolenia) na tle innych pokoleń.
U4. Student pozyskuje zdolność diagnozowania relacji pokoleniowych i formułowania praktycznych rozwiązań mających na uwadze zoptymalizowanie relacji międzypokoleniowych (w rodzinie, w środowisku zawodowym, w sferze publicznej etc.).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1. Student lepiej rozumie odmienności społeczno-kulturowe własnego pokolenia (pobudzone zostają procesy autoidentyfikacji pokoleniowej)
K2. Student dostrzega obecność innych pokoleń wokół siebie, lepiej rozumie ich specyfikę, łatwiej mu zrozumieć różnice między nimi i łatwiej z nimi kooperować (pobudzona empatia, wrażliwość społeczna, wyobraźnia mająca skutkować lepszą kooperacją z innymi)
K3. Student pozyskuje zdolność komunikowania się z reprezentantami innych pokoleń.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- wykład konwersatoryjny (zajęcia 2-6)
Metody dydaktyczne poszukujące:
- sytuacyjna
- problemowa (zajęcia 7-9 i 10-15)
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- panel
- project work
- field measurement
- panel
- project work
- field measurement
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) zaliczenie I roku studiów socjologicznych
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: