Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0314
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
(in Polish) Struktura i dynamika małych grup społecznych 2405-S-2-S1-SID
This course has not yet been described...
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 30 godzin wykładu + praca własna studenta.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Ma wiedzę na temat podstawowych pojęć socjologicznych, umie
formułować hipotezy wykorzystując teorie socjologiczne, ma wiedzę na temat ilościowych oraz jakościowych metod i technik badań społecznych, potrafi zastosować ilościowe oraz jakościowe metody i techniki badań społecznych, ma wiedzę na temat procesu instytucjonalizacji, potrafi analizować zjawiska
psychologiczne umieszczając je w kontekście społecznym,
posiada wiedzę na temat koncepcji mikrosocjologicznych, zjawisk związanych z
mobilnością oraz zmianą społeczną. Posiada wiedzę na temat genezy i rozwoju myśli socjologicznej. Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie procesów wewnątrz małych całości społecznych, uwarunkowaniach tych procesów w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy w zakresie teorii mikrostruktur, podstawowe orientacje teoretyczne pozwalające na identyfikację i interpretację procesów wewnątrz małych form życia społecznego, związanych z ich powstawaniem, trwaniem (układy pozycji i relacji), wzbogacaniem elementów składowych i rozpadem. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wewnątrz małych form życia społecznego, potrafiąc dostrzegać powiązania między zjawiskami i procesami z poziomów makro i mezzo ze skutkami dla poziomu mikro. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które uwzględniają przede wszystkim rolę komunikacji i kompetencje komunikacyjne, świadomość przebiegu i konsekwencji procesów pozycjonowania w grupach w formie dyskryminacji, zdolność oceny uwarunkowań własnych postaw w relacjach interpersonalnych (np. w zakresie osiągania pozycji i statusu), kształtowania środowiska życia, które sprzyja rozwojowi i relacjom społecznym.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Ma wiedzę na temat podstawowych pojęć socjologicznych, umie
formułować hipotezy wykorzystując teorie socjologiczne, ma wiedzę na temat ilościowych oraz jakościowych metod i technik badań społecznych, potrafi zastosować ilościowe oraz jakościowe metody i techniki badań społecznych, ma wiedzę na temat procesu instytucjonalizacji, potrafi analizować zjawiska
psychologiczne umieszczając je w kontekście społecznym,
posiada wiedzę na temat koncepcji mikrosocjologicznych, zjawisk związanych z
mobilnością oraz zmianą społeczną. Posiada wiedzę na temat genezy i rozwoju myśli socjologicznej. Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie procesów wewnątrz małych całości społecznych, uwarunkowaniach tych procesów w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy w zakresie teorii mikrostruktur, podstawowe orientacje teoretyczne pozwalające na identyfikację i interpretację procesów wewnątrz małych form życia społecznego, związanych z ich powstawaniem, trwaniem (układy pozycji i relacji), wzbogacaniem elementów składowych i rozpadem. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wewnątrz małych form życia społecznego, potrafiąc dostrzegać powiązania między zjawiskami i procesami z poziomów makro i mezzo ze skutkami dla poziomu mikro. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które uwzględniają przede wszystkim rolę komunikacji i kompetencje komunikacyjne, świadomość przebiegu i konsekwencji procesów pozycjonowania w grupach w formie dyskryminacji, zdolność oceny uwarunkowań własnych postaw w relacjach interpersonalnych (np. w zakresie osiągania pozycji i statusu), kształtowania środowiska życia, które sprzyja rozwojowi i relacjom społecznym.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Ma wiedzę na temat podstawowych pojęć socjologicznych, umie
formułować hipotezy wykorzystując teorie socjologiczne, ma wiedzę na temat ilościowych oraz jakościowych metod i technik badań społecznych, potrafi zastosować ilościowe oraz jakościowe metody i techniki badań społecznych, ma wiedzę na temat procesu instytucjonalizacji, potrafi analizować zjawiska
psychologiczne umieszczając je w kontekście społecznym,
posiada wiedzę na temat koncepcji mikrosocjologicznych, zjawisk związanych z
mobilnością oraz zmianą społeczną. Posiada wiedzę na temat genezy i rozwoju myśli socjologicznej. Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych.
Kurs ukierunkowany jest na przekaz wiedzy o istocie procesów wewnątrz małych całości społecznych, uwarunkowaniach tych procesów w zróżnicowanych warunkach środowiskowych na tle współczesnych procesów społeczno-kulturowych. Słuchacze nabywają wiedzy w zakresie teorii mikrostruktur, podstawowe orientacje teoretyczne pozwalające na identyfikację i interpretację procesów wewnątrz małych form życia społecznego, związanych z ich powstawaniem, trwaniem (układy pozycji i relacji), wzbogacaniem elementów składowych i rozpadem. Student nabywa umiejętności analizy i wyjaśniania przebiegu procesów wewnątrz małych form życia społecznego, potrafiąc dostrzegać powiązania między zjawiskami i procesami z poziomów makro i mezzo ze skutkami dla poziomu mikro. Kluczowe są jednak kompetencje społeczne, które uwzględniają przede wszystkim rolę komunikacji i kompetencje komunikacyjne, świadomość przebiegu i konsekwencji procesów pozycjonowania w grupach w formie dyskryminacji, zdolność oceny uwarunkowań własnych postaw w relacjach interpersonalnych (np. w zakresie osiągania pozycji i statusu), kształtowania środowiska życia, które sprzyja rozwojowi i relacjom społecznym.
Teaching methods
(in Polish) Omówienie, dyskusja, ćwiczenia, projekcie filmowe, warsztat.
Expository teaching methods
- description
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- practical
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- integrative methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- integrative methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Brak. Kurs kanoniczny.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: