Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 14.2
ISCED code: 0314
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Sociology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Social Psychology 2405-S-2-S1-PS
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w zajęciach - 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- czytanie literatury- 20
- przygotowanie do egzaminu - 50
Łącznie: 100 godz. (3 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Student ma wiedzę z zakresu a/ specyfiki psychologii społecznej, b/ jej metodologii badań, c/ szczegółowych zagadnień dotyczących zachowań społecznych ludzi (konformizm, , procesy grupowe, uprzedzenia, lęk, autorytaryzm, agresja, przemoc); W2. Rozumie znaczenie życia społecznego dla kształtowania się określonych kompetencji, nawyków, postaw i zachowań ludzi; rozumie czym jest przystosowanie, a czym jest rozwój - i jakie mogą być konsekwencje przystosowania społecznego dla jednostkowego rozwoju;
W3. Potrafi wskazać społeczne źródła problemów psychicznych człowieka (takich jak depresja, lęk, kryzysy psychiczne) oraz wyjaśnić psychologiczne tło społecznych zachowań ludzi (takich jak agresja, uprzedzenia, przemoc, konformizm).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Student wykorzystuje wiedzę psychologiczną zdobytą na wykładzie do lepszego rozumienia a/ samego siebie, b/ społecznych zachowań ludzi, c/ społeczeństwa jako bardzo złożonego układu współtworzonego przez psychikę ludzi, kulturę, instytucje społeczne, politykę, ekonomię;
U2. Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy z zakresu psychologii społecznej w diagnozowaniu społecznych potrzeb i problemów;
U.3. Student pozyskuje zdolność trafniejszego formułowania rozwiązań istniejących społecznych problemów (potrafi włączyć swoje kompetencje psychologiczne do planowania społecznych innowacji różnego rodzaju)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1. Student lepiej rozumie siebie i innych ludzi, przez co jego społeczne funkcjonowanie staje się bardziej dojrzałe (nie poddaje się fatalizmom, manipulacjom, przesądom);
K2. Lepsze rozumienie ludzi otwiera przestrzeń do lepszej wspólpracy i zaufania społecznego.
K3. Student lepiej rozumie społeczno-kulturowe uwarunkowania różnic w zachowaniu, orientacjach i kondycji psychicznej ludzi - dostarcza to podstaw do budowania tolerancji jako własnej postawy.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne podające:
- wykład konwersatoryjny
- wykład informacyjny
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne online
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- points system
- classic problem-solving
- points system
- classic problem-solving
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
core frame (attribute withdrawn)
Prerequisites
(in Polish) Kurs realizowany na II roku studiów I stopnia. Niezbędne jest zaliczenie kursów obligatoryjnych przewidzianych dla I roku.
Course coordinators
Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: | Term 2022/23: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: