Digital well-being 2405-M-s1-CD
1. Wprowadzenie: cel kursu, wymiana doświadczeń, podstawowe definicje
2. Diagnoza I: Problematyczne używanie Internetu i smartfonów wśród dzieci, młodzieży i dorosłych: przegląd badań
3. Diagnoza II: Wielkie przeprogramowanie dzieciństwa: dyskusja wokół książki J. Haidta
4. Przyczyny: Mechanizmy uzależniające w mediach cyfrowych
5. Przyczyny II: Ekonomia uwagi i kapitalizm nadzoru
6. Przyczyny III: W cyfrowej pułapce: teoria wyboru publicznego
7. Skutki I: Media cyfrowe a zdrowie psychiczne i inne wymiary dobrostanu
8. Skutki II: Cyberprzemoc, sexting, grooming – przegląd zagrożeń
9. Skutki III: Uzależnienia cyfrowe: mechanizmy neurologiczne i behawioralne, koncepcja, sposoby i narzędzia pomiaru
10. Rozwiązania I: Zasady indywidualnej higieny cyfrowej
11. Rozwiązania II: Detoks cyfrowy i posty cyfrowe – praktyczne protokoły, rynek usług, perspektywy zawodowe
12. Rozwiązania III: Rodzinne i klasowe kontrakty cyfrowe – projektowanie zasad
13. Rozwiązania IV: Prawna regulacja platform cyfrowych
14. Warsztaty praktyczne: projekty grupowe
15. Podsumowanie
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: