Conducted in
terms:
2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Psychology
Linear Regression or: How I Learned to Stop Worrying and Love the straight lines 2404-P-MF-RL
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 15
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, 20
3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach),15
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Po ukończeniu tego modułu student/uczestnik będzie:
W1: rozumieć podstawowe pojęcia regresji liniowej: w tym zmienną zależną i niezależną, współczynnik kierunkowy, wyraz wolny oraz pojęcie błędu modelu.
W2: Wyjaśniać założenia klasycznego modelu regresji liniowej (OLS): takie jak liniowość, niezależność błędów, stała wariancja błędów (homoskedastyczność) i normalność rozkładu błędów.
W3: Identyfikować potencjalne problemy w modelach regresji liniowej: takie jak współliniowość, autokorelacja błędów i heteroskedastyczność
Learning outcomes - skills
(in Polish) Po ukończeniu tego modułu student/uczestnik będzie potrafił:
U1: Zbudować i zinterpretować prosty model regresji liniowej: na podstawie danych.
U2: Zbudować i zinterpretować model regresji wielorakiej: uwzględniający wiele predyktorów.
U3: Wykorzystać oprogramowanie statystyczne (np. JASP, Jamovi): do budowy, oceny i interpretacji modeli regresji liniowej.
U4: Wizualizować wyniki regresji liniowej: za pomocą wykresów rozrzutu z linią regresji.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Po ukończeniu tego modułu student/uczestnik będzie potrafił:
K1: zrozumieć złożone informacje: Uczestnicząc w wykładach i dyskusjach na temat modeli regresji, uczestnicy uczą się aktywnie słuchać i wyłapywać kluczowe informacje, nawet gdy są one złożone i przedstawiane w szybkim tempie.
K2: Rozpoznawać i interpretować język specjalistyczny: Kurs wprowadza do terminologii statystycznej, co rozwija umiejętność rozumienia i interpretowania specjalistycznego języka używanego w kontekście analizy danych.
K3” Formułować pytamoe: W przypadku niejasności, uczestnicy mają możliwość zadawania pytań, co rozwija umiejętność jasnego i konkretnego formułowania swoich wątpliwości
Teaching methods
(in Polish) laboratorium
Prerequisites
(in Polish) Studenci trzeciego roku po zaliczeniu obowiązkowych zajęć ze statystyki na pierwszym i drugim roku.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: