Conducted in
term:
2024/25L
ISCED code: 0313
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Philosophy
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
(in Polish) Dziecko w procedurze sądowej 2404-P-MF-DwPS-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu: 30
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. przygotowanie i uzupełnienie notatek; czytanie literatury: 25
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (przygotowanie projektu): 25
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Realizacja EUS_W15
W1: Zna i potrafi wyjaśnić zadania i podstawowe pojęcia z zakresu psychologii sądowej w kontekście dzieci i młodzieży
W2: Zna i potrafi wyjaśnić rolę biegłego sądowego
W3: Zna, potrafi wymienić i omówić standardy opinii sądowo- psychologicznych
Realizacja EUS_W19
W4: Zna i potrafi wymienić Psychologiczne aspekty przesłuchania małoletniego świadka, czynności z udziałem biegłego. Opiniowanie w sprawach nadużyć seksualnych wobec dzieci
W5: Zna i potrafi opisać formy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych; opiniowanie przez opiniodawcze zespoły specjalistów sądowych oraz w sprawach dotyczących przysposobienia
W6: Zna kliniczne wymiary funkcjonowania świadków w procesie składania zeznań
Learning outcomes - skills
(in Polish) Realizacja EUS_U10, EUS_U11:
U1: Potrafi zaplanować opiniowanie psychologiczne na potrzeby sądu w różnych obszarach postępowań
U2: Potrafi adekwatnie dobrać narzędzia diagnozy psychologicznej służące psychologicznej ocenie funkcjonowania dziecka oraz jego rodziny (zasoby, strategie radzenia sobie) i dysfunkcji (osobowościowe i środowiskowe czynniki ryzyka),
U3: Potrafi rozeznać się w sytuacji prawnej dziecka i jego rodziny
U4: Potrafi zaprojektować programy wsparcia dla małoletnich
U6: Potrafi dokonać selekcji najlepszych oddziaływań dostosowanych do potrzeb małoletnich i ich rodziców.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Realizacja EUS_K03,
K1: Potrafi wskazać i omówić standardy opiniowania psychologiczno- sądowego
K2: Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w poszerzaniu samoświadomości i w kierowaniu własnym rozwojem (np. ukierunkowanie na pracę biegłego sądowego, specjalisty pracuj),
K3: Zna i przestrzega zasad etyki zawodowej w działaniach podejmowanych w obszarze poradnictwa dla rodziców.
Realizacja EUS_K04:
K4: Potrafi trafnie ocenić zakres swoich kompetencji i współpracuje z innymi specjalistami,
K5: W ramach realizacji zadań w obszarze psychologii sądowej potrafi nawiązać i podtrzymać współpracę ze środowiskiem społecznym.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja)
Metody dydaktyczne podające (opis, elementy wykładowe).
Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w grupach, projekt
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- description
- discussion
- informative (conventional) lecture
- description
- discussion
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- panel
- case study
- practical
- seminar
- presentation of a paper
- project work
- case study
- practical
- seminar
- presentation of a paper
- project work
Online teaching methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- content-presentation-oriented methods
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: