Conducted in
term:
2022/23L
ISCED code: 0310
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Psychology
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Qualitative research in social sciences 2404-P-MF-BJwNS-SJ
- http://www.umk.pl (term 2022/23L)
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu: 30
2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. przygotowanie i uzupełnienie notatek; czytanie literatury: 30
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 30
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna podstawowe pojęcia z zakresu badań jakościowych.
W2. Zna obowiązujące klasyfikacje metodologii badań jakościowych
W3. Zna metody badań jakościowych
W4:Zna zakres kompetencji potrzebnych do prowadzenia badań jakościowych
W5: Zna techniki zbierania danych jakościowych.
W6: Zna rodzaje narzędzi do zbierania danych jakościowych
W7: Posiada wiedzę z zakresu wybranych etycznych aspektów prowadzenia badań jakościowych
Łącznie 30 godzin 3 ECTS
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia – umiejętności U1: Potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia z teorii używanych w badaniach jakościowych i w psychopatologii
U2: Potrafi korzystać w procesie diagnozy z obowiązujących klasyfikacji zaburzeń psychicznych, potrafi wskazać podobieństwa
U3: Na podstawie wiedzy o etiologii zaburzeń psychicznych potrafi wskazać czynniki ryzyka zachorowania na zaburzenia psychiczne
U4: Potrafi rozpoznawać objawy zaburzeń psychicznych na podstawie obserwowanych symptomów.
U5: Potrafi zaproponować adekwatne formy badań jakościowych w diagnozie
U6: Potrafi współpracować z innymi specjalistami w zespole diagnostycznym
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Zna i szanuje zasady pracy z pacjentem w trakcie badań jakościowych.
K2: Wykorzystuje wiedzę z zakresu nauk społecznych w celu lepszego zrozumienia sytuacji pacjenta.
K3: Planując diagnozę psychologiczną uwzględnia dane empiryczne dotyczące skuteczności technik diagnozy metodą analizy jakościowej
K4: Planując badania jakościowe uwzględnia konsekwencje psychospołeczne związane z określonym zaburzeniem.
K5: Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę stałej aktualizacji informacji w obszarze nauk społecznych.
K6: Jest uwrażliwiony na etyczne aspekty pracy z pacjentem cierpiącym na zaburzenia psychiczne.
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja)
Metody dydaktyczne podające (opis, elementy wykładowe).
Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca w grupach.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- classic problem-solving
- observation
- brainstorming
- classic problem-solving
- observation
- brainstorming
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Wymagane są podstawy z wiedzy z zakresu psychologii, filoofii i innych nauk społecznych.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: