Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Professional activity of persons with intellectual disability 2403-PS-512-o-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (40 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
- konsultacje z nauczycielem akademickim - 10 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (20 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń, czytanie literatury przedmiotu – 10 godz.
- przygotowanie się do kolokwium – 10 godz.
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) (K_W03) Absolwent ma wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię i teorie.
(K_W04 ) Absolwent ma wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji zawodowej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów.
(K_W07) Absolwent ma wiedzę dotyczącą współczesnych podejść do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) i wynikających z nich nowych form edukacji (integracyjna, włączająca).
Learning outcomes - skills
(in Polish) (K_U01) Absolwent ma umiejętności w zakresie wykorzystywania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych i edukacyjnych.
(K_U08) Absolwent ma umiejętności dostosowywania się do specyfiki uczniów i wdrażania efektywnych programów zwiększających ich umiejętności poznawcze i kompetencje społeczne oraz programów poprawiających integrację rówieśniczą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
(K_U11 ) Absolwent ma umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć z zakresu aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami oraz dokonywania ich ewaluacji.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) (K_K01) Absolwent ma wrażliwość na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej, gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne i rehabilitacyjne.
(K_K03) Absolwent posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- SWOT
- case study
- brainstorming
- experimental
- seminar
- practical
- observation
- case study
- brainstorming
- experimental
- seminar
- practical
- observation
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: