Conducted in
term:
2024/25Z
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Methodology of the school pedagogue’s work 2403-PS-507-r-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe z prowadzącą – 15 godzin
Przygotowywanie się do prezentacji – 10 godzin
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) tudent/Studentka:
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zadań realizowanych przez pedagoga szkolnego K_W10, K_W15
- wie z kim współpracuje pedagog szkolny i na czym polega ta współpraca K_W10, K_W15
- zna podstawowe przepisy regulujące funkcjonowanie szkoły, odnoszące się do wykonywania zawodu nauczyciela oraz realizacji funkcji dydaktyczno-wychowawczych K_W14
- znajduje i analizuje przepisy prawne dotyczące funkcjonowania szkół, ich organów oraz te, które są pomocne w pracy pedagoga szkolnego K_W10, K_W14, K_W15, K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/Studentka:
- potrafi sprawnie porozumiewać się ze specjalistami w zakresie pedagogiki K_U07
- posiada umiejętności prezentowania własnych pomysłów, potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów występujących w środowisku edukacyjnym, posługuje się przepisami prawnymi w celu wyjaśnienia przykładowych sytuacji problemowych mogących pojawić się w praktyce pedagogicznej K_U06, K_U02
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) kompetencje społeczne:
Student/Studentka:
- rozwija profesjonalne umiejętności K_K04
- gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, rozwija swoje umiejętności w zakresie komunikowania się K_K07
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- description
- narration
- discussion
- narration
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- SWOT
- biographical
- practical
- situational
- expert panels
- round table
- experimental
- classic problem-solving
- case study
- observation
- SWOT
- biographical
- practical
- situational
- expert panels
- round table
- experimental
- classic problem-solving
- case study
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: