Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Rehabilitation of individuals with intellectual disability in the institution 2403-PS-504-o-sj
This course has not yet been described...
Term 2023/24Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny kontaktowe z udziałem osoby prowadzącej: 30h
Praca własna studenta / studentki / osoby studenckiej
- przygotowanie do zajęć: 30 h
- czytanie wskazanej literatury: 10 h
- przygotowanie do zaliczenia końcowego: 30 h
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W04 Student/ studentka / osoba studencka ma wiedzę dotyczącą koncepcji rewalidacji, rehabilitacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
K_W06 Student/ studentka / osoba studencka ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych w rewalidacji
K_W07 Student/ studentka / osoba studencka ma wiedzę dotyczącą współczesnych podejść do problemów uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia) i wynikających z nich nowych form edukacji (integracyjna, włączająca)
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U04 Student/studentka / osoba studencka ma umiejętności pogłębionego diagnozowania, oceniania złożonych sytuacji rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych oraz projektowania i przeprowadzania zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb wychowanków.
K_U06 Student/studentka / osoba studencka ma umiejętności wykorzystania na podstawowym poziomie wiedzy psychologicznej i na poziomie rozszerzonym wiedzy pedagogicznej oraz pozyskiwania danych do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze rewalidacji, edukacji, rehabilitacji i rehabilitacji.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K02 Student/ studentka / osoba studencka ma odpowiedzialność za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, przestrzeganie zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.
K_K04 Student/studentka / osoba studencka ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, gotowość do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazywanie aktywności, podejmowanie trudu i odznaczanie się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela.
Expository teaching methods
- description
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- practical
- case study
- brainstorming
- project work
- classic problem-solving
- practical
- case study
- brainstorming
- project work
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: