Conducted in
terms:
2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Education of people with disorders in the physical area and chronically ill 2403-PS-500-o-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Student otrzymuje 3 punkty ECTS:
konwersatorium: podstawy wiedzy o niepełnosprawności i funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych - 5 godz. i 10 godzin pracy własnej - czas potrzebny na lektury, przygotowanie do zajęć (1ECTS);
sposoby prawidłowego podejścia do problemu niepełnosprawności i przygotowanie do podjęcia współpracy z osobą niepełnosprawną - 5 godz. i 10 godzin pracy własnej - czas potrzebny na lektury, przygotowanie do zajęć (1ECTS);
konsultacje z prowadzącym (0,5 ECTS);
przygotowanie do zaliczenia na ocenę (0,5 ECTS).
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie
WYKŁAD:
P7S-WG
W1: rozumie złożoność problematyki związanej z funkcjonowaniem osób z różnymi typami niepełnosprawności oraz złożoność kwestii terapii, kształcenia i opieki osób z niepełnosprawnością
W2: rozumie i dobrze interpretuje złożone dylematy związane z podejmowanymi przez pedagoga specjalnego decyzjami
P7S-KK
W3: rozumie kwestię krytycznego spojrzenia na posiadaną wiedzę i konieczność jej permanentnego uzupełniania
ĆWICZENIA:
P7S-WG
W1: rozumie złożoność problematyki związanej z funkcjonowaniem osób z różnymi typami niepełnosprawności oraz złożoność kwestii terapii, kształcenia i opieki osób z niepełnosprawnością
W2: rozumie i dobrze interpretuje złożone dylematy związane z podejmowanymi przez pedagoga specjalnego decyzjami
P7S-KK
W3: rozumie kwestię krytycznego spojrzenia na posiadaną wiedzę i konieczność jej permanentnego uzupełniania
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
WYKŁAD:
P7S UW
U1: wykorzystuje wiedzę interdyscyplinarną w oglądzie na złożoność kwestii niepełnosprawności oraz podejmowanych przez pedagoga specjalnego działań
P7S-WG
W2: rozumie i dobrze interpretuje złożone dylematy związane z podejmowanymi przez pedagoga specjalnego decyzjami
P7S-UK
W3: rozumie konieczność współpracy i dyskusji interdyscyplinarnej związanej z wspólnymi działaniami diagnostyczno-terapeutycznymi oraz edukacyjno-opiekuńczymi
ĆWICZENIA:
P7S UW
U1: wykorzystuje wiedzę z interdyscyplinarną w oglądzie na złożoność kwestii niepełnosprawności oraz podejmowanych przez pedagoga specjalnego działań
P7S-WG
W2: rozumie i dobrze interpretuje złożone dylematy związane z podejmowanymi przez pedagoga specjalnego decyzjami
P7S-UK
W3: rozumie konieczność współpracy i dyskusji interdyscyplinarnej związanej z wspólnymi działaniami diagnostyczno-terapeutycznymi oraz edukacyjno-opiekuńczymi
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotowy:
WYKŁAD:
P7S-KR
S1: podejmować współpracę z innymi specjalistami
S2: podejmować decyzje związane ze swoimi kompetencjami zawodowymi i intelektualnymi
S3: przestrzegać norm etycznych, zawodowych i procedur związanych z podejmowanymi działaniami
ĆWICZENIA:
P7S-KR
S1: podejmować współpracę z innymi specjalistami
S2: podejmować decyzje związane ze swoimi kompetencjami zawodowymi i intelektualnymi
S3: przestrzegać norm etycznych, zawodowych i procedur związanych z podejmowanymi działaniami
Teaching methods
(in Polish) WYKŁAD:
pokaz, opowiadanie, pogadanka, wykład informacyjny i konwersatoryjny
doświadczeń, obserwacji
ĆWICZENIA:
dyskusja, prezentacja, drama, konwersatorium, analiza problemowa
Observation/demonstration teaching methods
- display
- drama
- drama
Expository teaching methods
- narration
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- experimental
- situational
- classic problem-solving
- brainstorming
- presentation of a paper
- practical
- case study
- biographical
- situational
- classic problem-solving
- brainstorming
- presentation of a paper
- practical
- case study
- biographical
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods referring to authentic or fictitious situations
Prerequisites
(in Polish) Znajomość zagadnień z pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia i biomedyki
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: