Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Inclusive education institutions for adults and seniors 2403-PS-410-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Czas pracy studenta z udziałem nauczyciela akademickiego: 35h
- udział w zajęciach dydaktycznych (laboratorium) – 30h
- konsultacje z nauczycielem akademickim – 5h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 35h
- przygotowanie do zajęć (w tym pisanie prac, projektów) – 20h
- czytanie literatury – 15h
Łącznie: 70h godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
- ma pogłębioną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu wybranych zagadnień dotyczących instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów oraz charakteryzuje/wymienia zastosowania praktyczne tej wiedzy (P7S_WG)
-zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów oraz ekonomiczne, prawne, etyczne, społeczne i kulturowe uwarunkowania działań podejmowanych w tych instytucjach (P7S_WK)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
- wykorzystuje wiedzę dotycząca instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów, aby formułować i testować hipotezy, rozwiązywać złożone i nietypowe problemy badawcze i wdrożeniowe oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
• właściwy dobór źródeł, w tym źródeł internetowych np. EPALE (Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie), i informacji z nich pochodzących oraz przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji;
• dobór i stosowanie właściwych metod i narzędzi pracy z dorosłymi i seniorami w ramach instytucji edukacji włączającej, ale także przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi w tym obszarze praktyki edukacyjnej (P7S_UW)
- potrafi komunikować się na tematy dotyczące instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (P7S_UK)
- potrafi współdziałać wraz z innymi w ramach prac zespołowych dotyczących planowania i realizacji działań w pisujących się w ramy praktyki pedagogicznej instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów (P7S_UO)
- potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkować winnych w tym zakresie (P7S_UU)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
- ma gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów oraz uznawania znaczenia tej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, jak również zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem tych problemu (P7S_KK)
-posiada umiejętność organizowania i inicjowania działań na rzecz instytucji edukacji włączającej dla dorosłych i seniorów (P7S_KO)
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- giełda pomysłów
- projektu
- punktowana
- referatu
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- project work
- presentation of a paper
- points system
- project work
- presentation of a paper
- points system
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- cooperation-based methods
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu andragogiki i gerontopedagogiki
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2024/25L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: