Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Institutions of inclusive education for children and youth 2403-PS-409-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Czas pracy studenta z udziałem nauczyciela akademickiego: 35h
- udział w zajęciach dydaktycznych (laboratorium) – 30h
- konsultacje – 5h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: 15h
- przygotowanie do zajęć (w tym pisanie prac, projektów) – 10h
- czytanie literatury – 5h
Łącznie: 50 godz. ( 2 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student/ka:
- ma pogłębioną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu wybranych zagadnień dotyczących instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży oraz charakteryzuje/wymienia zastosowania praktyczne tej wiedzy (P7S_WG)
-zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży oraz ekonomiczne, prawne, etyczne, społeczne i kulturowe uwarunkowania działań podejmowanych w tych instytucjach (P7S_WK)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student/ka:
- wykorzystuje wiedzę dotycząca instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży, aby formułować i testować hipotezy, rozwiązywać złożone i nietypowe problemy badawcze i wdrożeniowe oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
• właściwy dobór źródeł, w tym źródeł internetowych i informacji z nich pochodzących oraz przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji;
• dobór i stosowanie właściwych metod i narzędzi pracy z dziećmi i młodzieżą w ramach instytucji edukacji włączającej, ale także przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi w tym obszarze praktyki edukacyjnej (P7S_UW)
- potrafi komunikować się na tematy dotyczące instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (P7S_UK)
- potrafi współdziałać wraz z innymi w ramach prac zespołowych dotyczących planowania i realizacji działań w pisujących się w ramy praktyki pedagogicznej instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży (P7S_UO)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student/ka:
- ma gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży oraz uznawania znaczenia tej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, jak również zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem tych problemu (P7S_KK)
-posiada umiejętność organizowania i inicjowania działań na rzecz instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży (P7S_KO)
Teaching methods
(in Polish) Metoda dydaktyczna podająca:
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- giełda pomysłów
- projektu
- punktowana
- obserwacji
Expository teaching methods
- discussion
Exploratory teaching methods
- points system
- project work
- brainstorming
- observation
- project work
- brainstorming
- observation
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2025/26L: | Term 2022/23L: | Term 2024/25L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: