Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Methods of education persons with mild intellectual disability 2403-PS-406-o-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w zajęciach
Praca własna- prezentacja
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) 1. Student zna elementarną terminologię używaną
w pedagogice osób z niepełnosprawnością
intelektualną, rozumie jej źródła oraz zastosowania
w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych
2. Student zna etiologię i symptomatologię
niepełnosprawności intelektualnej oraz jej szczególne
oblicza związane ze stopniem tej niepełnosprawności
3 Student zna metody pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę
teoretyczną z zakresu oligofrenopedagogiki oraz
powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania
i interpretowania problemów życia osób
z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście
zaburzeń rozwoju , problemów edukacyjnych,
wychowawczych, resocjalizacyjnych, społecznych
i pomocowych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) 1 Okazuje szacunek wobec pacjenta i grup społecznych oraz troszczy się o ich dobro.
2 Jest świadomy potrzeby kontynuacji nauki przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych.
3 Rozpoznaje problemy, które są poza zakresem jej/jego kompetencji i wie do kogo zwrócić się o pomoc, z uwzględnieniem umiejętności współpracy w zespole interdyscyplinarnym
Teaching methods
(in Polish) eksponujące, podające, poszukujące
Observation/demonstration teaching methods
- staging
Expository teaching methods
- description
- discussion
- narration
- discussion
- narration
Exploratory teaching methods
- project work
- panel
- practical
- classic problem-solving
- situational
- panel
- practical
- classic problem-solving
- situational
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- integrative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- integrative methods
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: