Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Pedagogy of gifted children 2403-PS-404-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.):
- udział w wykładach - 15 h
- konsultacje z nauczycielem akademickim- 5 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- przygotowanie do wykładu - 5 h
- czytanie literatury - 20 h
- przygotowanie do egzaminu - 15 h
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student_ zna i rozumie - w pogłębionym stopniu wybrane pojęcia i zjawiska edukacji dzieci zdolnych, Wskazuje modele i teorie wyjaśniające konteksty zdolności na podstawie zdobytej wiedzy.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu edukacji dzieci zdolnych – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
- właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji informacji z zakresu pedagogiki zdolości.
- dobór i stosowanie właściwych metod i narzędzi pracy z dziećmi zdolnymi,
- przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi pracy z dziećmi zdolnymi,
- Student potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu pedagogiki zdolności.
Student potrafi komunikować się na tematy związane ze zdolnościami ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców.
Student potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie w kontekście rozwoju własnych uzdolnień i ukierunkować w innych w tym zakresie
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu pedagogiki zdolności, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w pracy z dziećmi zdolnymi.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- discussion
- discussion
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: