Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Pedagogy of people with intellectual disabilities 2403-PS-400-o-sj
This course has not yet been described...
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) WYKŁAD
40h w tym:
15h kontaktu bezpośredniego
10h przygotowania do zajęć
15h praca własna studenta, godzin lektury i przygotowania do
egzaminu końcowego
ĆWICZENIA
35h w tym:
15h kontaktu bezpośredniego
10h przygotowania do ćwiczeń
10h praca własna studenta, lektury i przygotowanie do testu/kolokwium
zaliczeniowego
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Absolwent ma wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie złożonych procesów dotyczących etiologii endo- i
egzogennej, epidemiologii, obrazu klinicznego, społeczno-kulturowego, niepełnosprawności intelektualnej oraz funkcjonowania osób z
różnymi stopniami niepełnosprawności intelektualnej w odmiennych warunkach społecznych obejmujących rodzinę oraz instytucje
socjalizacji i wsparcia; - K_W01.
W2: Absolwent ma wiedzę o niepełnosprawności intelektualnej, jako kategorii pedagogicznej oraz jej powiązaniach interdyscyplinarnych z
naukami społecznymi, medycznymi, humanistycznymi w kontekście problematyki historycznych, społecznych, politycznych wątków
niepełnosprawności intelektualnej i podejścia do niej; K_W02.
W3: Absolwent ma wiedzę merytoryczną niezbędną do podejmowania interakcji z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w
różnych fazach życia i rozwoju oraz współpracy z ich rodzinami; - K_W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Absolwent ma umiejętności w zakresie wykorzystywania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu niepełnosprawności intelektualnej w celu analizy problemów codzienności osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych cyklach życia, w różnych
warunkach socjalizacyjnych; - K_U01
U2: Absolwent ma umiejętności pracy w zespole (pełniąc różne role), podejmowania i wyznaczania, zadań; - K_U09
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) KS1: Absolwent posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się; - K_K03.
Teaching methods
(in Polish) Metoda problemowa,
Analizy treści,
Studium przypadku
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Brak
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Notes
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: