Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
The basics of inclusive education 2403-PS-308-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 15 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45 godz., w tym
przygotowanie do egzaminu – 15 godzin
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/studentka zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, instytucje i zjawiska edukacji włączającej oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające zależności między nimi na podstawie wiedzy z pedagogiki – K_W01
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/studentka potrafi wykorzystać wiedzę dot. edukacji włączającej – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy i wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
- właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji,
- dobór i stosowanie właściwych metod i narzędzi pracy z dziećmi i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi pracy z dziećmi i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych - K_U01
U2: Student/studentka potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi - K_U02
U3: Student/studentka potrafi komunikować się na tematy związane z edukacją inkluzyjną ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców - K_U03
U4: Student/studentka potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkować innych w tym zakresie - K_U04
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student i studentka są gotowi jdo krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu edukacji włączającej, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w pracy z dziećmi, jak i dorosłymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych - K_K01
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny
Wykład informacyjny
Pokaz
Dyskusja
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
Prerequisites
(in Polish) Ukończony kurs z:
- wprowadzenia do antropologii;
- podstaw filozofii;
- podstaw socjologii;
- historii niepełnosprawności;
- badań nad niepełnosprawnością;
- pedagogiki ogólnej;
- pedagogiki specjalnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: