Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Basics of integrative education 2403-PS-307-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 15 godzin
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 45 godz., w tym
przygotowanie do egzaminu – 15 godzin
Łącznie: 60 godz. (2 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student/studentka zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty, instytucje i zjawiska edukacji integracyjnej oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające zależności między nimi na podstawie wiedzy z pedagogiki – K_W01
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student/studentka potrafi wykorzystać wiedzę dot. edukacji integracyjnej:
– formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach poprzez:
- dokonywać doboru źródeł i informacji, oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, - K_U01
U2: Student/studentka potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi dotyczącymi pracy pedagogicznej z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych - K_U02
U3: Student/studentka potrafi komunikować się na tematy związane z edukacją integracyjną ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców - K_U03
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student/studentka są gotowi do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu edukacji integracyjnej, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych - K_K01
Teaching methods
(in Polish) Wykład konwersatoryjny
Wykład informacyjny
Pokaz
Dyskusja
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- description
- participatory lecture
- problem-based lecture
- narration
- description
- participatory lecture
- problem-based lecture
- narration
Exploratory teaching methods
- biographical
- classic problem-solving
- classic problem-solving
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ukończony kurs z:
- wprowadzenia do antropologii;
- podstaw filozofii;
- podstaw socjologii;
- historii niepełnosprawności;
- badań nad niepełnosprawnością;
- pedagogiki ogólnej;
- pedagogiki specjalnej.
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: