Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Contemporary directions of special education 2403-PS-300-o-sj
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student zna terminologię używaną we wspólczesnej pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym (K_W01)
W2: Student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu współczesnej pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz o jej powiązaniach z innymi dyscyplinami (K_W02)
W3: Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki specjalnej, rozumie jednak także ich historyczne uwarunkowania (K_W03)
W4: Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów rehabilitacyjnych obecnych we współczesnej pedagogice specjalnej(K_W09)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student potrafi wykorzystywać teoretyczną z zakresu współczesnych kierunków rozwoju pedagogiki specjalnej w celu analizy złożonych problemów rehabilitacyjnych (K_U02)
U2: Student potrafi posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi dotyczącymi współczesnych kierunków pedagogiki specjalnej w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych (K_U08)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych ze współczesnymi kierunkami pedagogiki specjalnej, wykazuje aktywność i wytrwałość w podejmowaniu działań profesjonalnych w tym zakresie (K_K02)
K2: Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych zgodnych ze współczesnymi kierunkami pedagogiki specjalnej (K_K04)
Teaching methods
(in Polish) - metody asymilacji wiedzy oparte głównie na aktywności poznawczej o charakterze reproduktywnym;
- metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, zwane problemowymi, oparte na twórczej aktywności poznawczej, polegającej na rozwiązywaniu problemów.
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- narration
- discussion
- participatory lecture
- description
- problem-based lecture
- narration
- discussion
- participatory lecture
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- biographical
- classic problem-solving
- classic problem-solving
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) wiedza z zakresu podstaw pedagogiki, pedagogiki specjalnej, biomedyki, psychologii, psychologii klinicznej i rozwojowej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: