Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
8
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Special didactics 2403-PS-213-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Udział w zajęciach dydaktycznych:
- wykładach – 30 h
- ćwiczeniach – 30 h
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- czytanie literatury – 80 h
- przygotowanie do zajęć – 30 h
- przygotowanie do zaliczenia końcowego i egzaminu – 30 h
Łącznie: 200 godz. (8 pkt. ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwentka/absolwent zna i rozumie:
W1. dydaktykę specjalną jako naukę teoretyczną i empiryczną, klasyfikację dydaktyki specjalnej na dydaktyki szczegółowe; dydaktykę specjalną w kontekście porównawczym i interdyscyplinarnym;
W2. koncepcje i systemy dydaktyczne kształcenia specjalnego;
W3. organizację procesu kształcenia dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: zasady, metody, proces kształcenia w aspekcie trudności związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dzieci i uczniów z różnymi zaburzeniami w rozwoju, zasady ewaluacji i efektywność podejmowanych działań edukacyjnych.
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności absolwentka/absolwent potrafi:
U1. projektować zajęcia edukacyjne, stosować niestandardowe rozwiązania konkretnych problemów z zakresu dydaktyki specjalnej;
U2. indywidualizować zadania, dostosowywać metody i treści nauczania do potrzeb dzieci i uczniów, zwiększać umiejętności poznawcze, kompetencje społeczne i integrację rówieśniczą;
U3. pracować w zespole, pełniąc w nim różne role, podejmować i wyznaczać zadania, planować i realizować złożone działania pedagogiczne.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych absolwentka/absolwent jest gotów do:
K1. odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością dydaktyczną;
K2. wykazywania cech refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej;
K3. samodoskonalenia.
Teaching methods
(in Polish) 1. Wykład konwersatoryjny
2. Metody rozwijające refleksyjne myślenie
3. Metody wymiany i dyskusji
Expository teaching methods
- participatory lecture
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Ukończone kursy z:
- pedagogiki ogólnej,
- psychologii rozwojowej,
- psychopatologii,
- historii niepełnosprawności,
- studiów o niepełnosprawności,
- etyki pedagoga specjalnego,
- psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: