Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Methods of working with adults with sensory disabilities 2403-PS-208-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 50 godzin = 30 godz - bezpośredni kontakt +20 godzin - lektury, przygotowanie się do zajęć. Łącznie 50 godzin (2 pkt ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W01 Absolwent ma wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów prawidłowego i zaburzonego rozwoju oraz procesów socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się.
K_W04 Absolwent ma wiedzę dotyczącą koncepcji rehabilitacji, edukacji, resocjalizacji, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
K_W06 Absolwent ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych w rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji.
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U01 Absolwent ma umiejętności w zakresie wykorzystywania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy problemów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych.
K_U02 Absolwent ma umiejętności rozpoznawania i interpretowania zjawisk społecznych ─ ukazujące ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innych nauk społecznych oraz humanistycznych i medycznych.
K_U04 Absolwent ma umiejętności pogłębionego diagnozowania, oceniania złożonych sytuacji rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych oraz projektowania i przeprowadzania zajęć z uwzględnieniem specjalnych potrzeb wychowanków.
Student potrafi wykonać próby równoważne na osobach starszych.
Student potrafi zaproponować rożne formy stymulacji sensorycznej dla osób starszych.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01Absolwent ma wrażliwość na problemy z obszaru pedagogiki specjalnej, gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne.
K_K05 Absolwent ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, wykazywanie cech refleksyjnego praktyka.
K_K06 Absolwent prezentuje właściwą postawę wobec alternatywnych sposobów komunikacji osób z niepełnosprawnością oraz ich użytkowników.
Teaching methods
(in Polish) Pokaz, wykład problemowy, opis, pogadanka,
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- problem-based lecture
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- experimental
- observation
- case study
- experimental
- observation
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: