Conducted in
terms:
2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Diploma seminar 2403-PPW-527-sj
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 30 godz. kontaktowych w semestrze zimowym (1 ECTS) i 30 godz. kontaktowych w semestrze letnim (2 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta – 30 godzin (zakres pracy indywidualnej studentki/studenta wyznaczany jest przez promotorkę/promotora pracy i obejmować może w szczególności: analizę literatury przedmiotu, opracowanie notatek, sporządzenie wykazu literatury, przygotowanie do omówienia podjętej problematyki pracy, przygotowanie do dyskusji na zajęciach sporządzenie konspektu pracy, przygotowanie projektu badań, wykonywanie poszczególnych czynności związanych z przeprowadzeniem badań, przygotowanie określonych fragmentów pracy)
Łącznie: 90 godz.; 3 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów:
W1: Student/ka zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wskazując ich główne założenia teoretyczne i praktyczne. (KW_03; KW_19)
W2: Student/ka zna podstawowe pojęcia z metodologii badań pedagogicznych (KW_20)
W3: Student/ka rozpoznaje i interpretuje zasady i normy etyczne obowiązujące w badaniach naukowych z uwzględnieniem specyfiki różnych grup uczestników. (KW_20; KW_21)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów
U1: Student/ka obserwuje, wyszukuje i przetwarza informacje na temat złożonych zjawisk społecznych przy użyciu różnorodnych źródeł oraz interpretuje je z punktu widzenia konkretnych problemów postawionych we własnej pracy. (K_U01)
U2: Student/ka projektuje badanie pedagogiczne, a w szczególności: formułuje cele i problemy badawcze, stosuje odpowiednie do celów i problemów metody i techniki badawcze, konstruuje adekwatne narzędzia badawcze do rozwiązania określonego problemu. (K_U18)
U3: Student/ka potrafi współpracować z innymi osobami na każdym etapie projektowania i realizacji badań (K_U19)
U4: Student/ka przeprowadza badanie zgodnie z przygotowanym wcześniej projektem (K_U18)
U5: Student/ka potrafi opracować, przedstawić wyniki własnych badań, potrafi je interpretować, wyciągać wnioski, potrafi formułować rozwiązania problemów badawczych z uwzględnieniem różnych perspektyw teoretycznych, potrafi skonstruować poprawną pod względem merytorycznym, językowym i redakcyjnym pracę magisterską przy zastosowaniu i odpowiednim oznaczeniu źródeł wykorzystywanych w pracy (K_U18).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów.
K1: Student/ka dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki (K_K01)
K2: Student/ka potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role wykorzystując kompetencje nabyte podczas realizacji programu studiów (K_K04)
K3: Student/ka odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje poszczególne działania, które przybliżają ją do przygotowania pracy magisterskiej (K_K07; K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Metody określone przez promotora danej grupy
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- discussion
- discussion
Exploratory teaching methods
- project work
- practical
- observation
- presentation of a paper
- brainstorming
- practical
- observation
- presentation of a paper
- brainstorming
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) - wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych, statystycznej analizy danych oraz etyki badań naukowych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: