Methodology of teaching a foreign language 2403-PPW-520-sj
The subject Methodology of teaching a foreign language aims to equip students with the necessary knowledge, skills and competences needed to design English classes. Students will be able to adapt classes to the group's requirements and ensure that they meet the requirements of the core curriculum.
Total student workload
Learning outcomes - knowledge
Learning outcomes - skills
Learning outcomes - social competencies
Teaching methods
Observation/demonstration teaching methods
Expository teaching methods
Exploratory teaching methods
- practical
- brainstorming
Type of course
Prerequisites
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2025/26L: |
Assessment criteria
- active class participation
- preparation of lesson plans for English classes for each age group
- reading the literature
Bibliography
Rokita-Jaśkow, Joanna, and Katarzyna Maria Nosidlak. Nauczanie dzieci języków obcych : globalne wyzwania, lokalne rozwiązania / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Katarzyny Nosidlak. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021. Print.
Komorowska, Hanna. Metodyka nauczania języków obcych / Hanna Komorowska. Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2004. Print.
Jaroszewska, Anna. Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym : rozwój świadomości wielokulturowej dziecka / Anna Jaroszewska. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2007. Print.
Gębal, Przemysław. Dydaktyka języków obcych : wprowadzenie / Przemysław E. Gębal. Wydanie I. Warszawa: PWN, 2019. Print.
Bogdanowicz, Marta, and Mariola Smoleń. “Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych / pod red. Marty Bogdanowicz i Marioli Smoleń.” Gdańsk: “Harmonia,” 2004. Print.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: