Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Diploma seminar 2403-PPW-422-sj
This course has not yet been described...
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) Zajęcia trwają jeden semestr na IV roku studiów. Kontynuacja na V roku studiów.
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli - 15 godz. kontaktowych
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta – 45 godzin (zakres pracy indywidualnej studentki/studenta wyznaczany jest przez promotorkę/promotora pracy i obejmować może w szczególności: analizę literatury przedmiotu, opracowanie notatek, sporządzenie wykazu literatury, przygotowanie do omówienia podjętej problematyki pracy, przygotowanie do dyskusji na zajęciach sporządzenie konspektu pracy, przygotowanie projektu badań, wykonywanie poszczególnych czynności związanych z przeprowadzeniem badań, przygotowanie określonych fragmentów pracy)
Łącznie: 60 godz.; 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów.
W1: Student/ka zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wskazując ich główne założenia teoretyczne i praktyczne. (KW_03; KW_19)
W2: Student/ka zna podstawowe pojęcia z metodologii badań pedagogicznych (KW_20)
W3: Student/ka rozpoznaje i interpretuje zasady i normy etyczne obowiązujące w badaniach naukowych z uwzględnieniem specyfiki różnych grup uczestników. (KW_20; KW_21)
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów.
U1: Student/ka obserwuje, wyszukuje i przetwarza informacje na temat złożonych zjawisk społecznych przy użyciu różnorodnych źródeł oraz interpretuje je z punktu widzenia konkretnych problemów postawionych we własnej pracy. (K_U01)
U2: Student/ka projektuje badanie pedagogiczne, a w szczególności: formułuje cele i problemy badawcze, stosuje odpowiednie do celów i problemów metody i techniki badawcze, konstruuje adekwatne narzędzia badawcze do rozwiązania określonego problemu. (K_U18)
U3: Student/ka potrafi współpracować z innymi osobami na każdym etapie projektowania i realizacji badań (K_U19)
U4: Student/ka przeprowadza badanie zgodnie z przygotowanym wcześniej projektem (K_U18)
U5: Student/ka potrafi opracować, przedstawić wyniki własnych badań, potrafi je interpretować, wyciągać wnioski, potrafi formułować rozwiązania problemów badawczych z uwzględnieniem różnych perspektyw teoretycznych, potrafi skonstruować poprawną pod względem merytorycznym, językowym i redakcyjnym pracę magisterską przy zastosowaniu i odpowiednim oznaczeniu źródeł wykorzystywanych w pracy (K_U18).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Efekty są określone dla 3 semestrów. Każda osoba prowadząca seminarium określa, które efekty są realizowane w ramach poszczególnych semestrów.
K1: Student/ka dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki (K_K01)
K2: Student/ka potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role wykorzystując kompetencje nabyte podczas realizacji programu studiów (K_K04)
K3: Student/ka odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje poszczególne działania, które przybliżają ją do przygotowania pracy magisterskiej (K_K07; K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Metody dydaktyczne określone przez promotora danej grupy.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- participatory lecture
- discussion
- participatory lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- observation
- practical
- project work
- case study
- brainstorming
- situational
- field measurement
- practical
- project work
- case study
- brainstorming
- situational
- field measurement
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) - wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych, statystycznej analizy danych oraz etyki badań naukowych
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: