Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0110
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Logorytmika 2403-PPW-408-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): 15
- udział w ćwiczeniach – 15godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): 15
- przygotowanie do ćwiczeń – 10godz.
- czytanie literatury- 5 godz.
Łącznie: 15 godz. kontaktowych (1 ECTS)
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
K1: posiada elementarną wiedzę dotyczącą metodyk i i specyfiki zabaw logorytmicznych stosowanych w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej [K_W10];
K2: zna i rozumie znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabaw rytmicznych, muzycznych, językowych wspierających rozwój mowy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci [K_W11];
K3: zna i rozumie rolę innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania
i organizacji własnej pracy, konstruowania własnych środków dydaktycznych, wyszukiwania odpowiednich rozwiązań, czerpania inspiracji [K_W12];
K4: wie, w jaki sposób wykorzystywać zabawy logorytmiczne do zróżnicowanych możliwości dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikające z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju i sposoby dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych [K_W13];
K5: zna i rozumie funkcjonowanie i dysfunkcje aparatu mowy oraz prawidłowe nawyki posługiwania się aparatem mowy u dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym [K_W18].
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: potrafi zaprojektować i prowadzić zajęcia i zabawy logorytmiczne uwzględniając potrzeby, możliwości dziecka lub ucznia [K_U02];
U2: potrafi wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne metody i środki dydaktyczne w celu organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów oraz grupy [K_U03];
U3: potrafi skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów- logopedy [K_U14];
U4: potrafi posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu [K_U16].
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1: jest gotów do efektywnej pracy oraz współpracy z logopedą i rodzicami w celu wzmocnienia terapii logopedycznej lub rozwoju aparatu mowy dzieci lub uczniów [K_K04];
K2: jest zdolny do formowania właściwych zachować stosując odpowiednie zabawy logorytmiczne, wykorzystując literaturę sztukę i muzykę [K_K01].
Observation/demonstration teaching methods
- display
- staging
- staging
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- experimental
- brainstorming
- observation
- practical
- brainstorming
- observation
- practical
Online teaching methods
- games and simulations
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Course coordinators
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: