Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0111
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Basics of social and natural education 2403-PPW-216-sj
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela ( 30 godz.):
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 15
- czytanie literatury - 15
- wykonanie zadań zaliczeniowych - 15
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) -Student posiada wiedzę na temat teorii nauczania środowiska społeczno-przyrodniczego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
-zna literaturę przedmiotu
-potrafi podać cele i treści dotyczące edukacji przyrodniczej
Learning outcomes - skills
(in Polish) -klasyfikuje metody pracy wykorzystywane do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej
- dostosowuje proces nauczania do możliwości i potrzeb dziecka
-wykorzystuje treści przyrodnicze zawarte w podstawie programowej
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - aktywnie współpracuje w grupie
- tworzy zespoły zadaniowe
- rozwija warsztat pracy we współpracy z innymi Studentami
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- informative (conventional) lecture
- discussion
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- practical
- observation
- presentation of a paper
- brainstorming
- experimental
- classic problem-solving
- practical
- observation
- presentation of a paper
- brainstorming
- experimental
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: