Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0111
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Educational Sciences
(for:
Faculty of Philosophy and Social Sciences)
Basics of mathematics 2403-PPW-215-sj
This course has not yet been described...
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) -zna teorie dotyczące nauczania matematyki, współczesne koncepcje (w tym koncepcję czynnościowego, realistycznego i problemowego nauczania matematyki) i wyniki badań związanych z uczeniem się matematyki
-zna literaturę przedmiotu
- Student ma pogłębioną wiedzę na temat podstaw psychologicznych i pedagogicznych dotyczącą łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci
- Zna modele kształtowania wiadomości i umiejętności matematycznych.
- Zna przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki
- Ma wiedzę na temat wspomagania rozwoju umiejętności matematycznych dzieci w przedszkolu i klasach I-III
Learning outcomes - skills
(in Polish) - Potrafi interpretować zapisy podstawy programowej dotyczących edukacji matematycznej dzieci.
- Potrafi realizować treści kształcenia we wszystkich obszarach edukacji matematycznej
- Rozpoznaje i sprawdza poziom kompetencji dzieci w zakresie operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym, liczenia i rachowania, mierzenia długości i pojemności
- Potrafi rozpoznać specyficzne trudności w szkolnym uczeniu się matematyki i przygotować zajęcia wspomagające dzieci z tymi trudnościami.
-klasyfikuje metody nauczania matematyki
-dobiera metody do określonych treści i celów edukacyjnych
-potrafi zaplanować zajęcia z wykorzystaniem teorii i praktyki czynnościowego nauczania matematyki
-potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych
- tworzy pomoce naukowe i środki dydaktyczne do pracy z dzieckiem
- projektuje i realizuje działania z wykorzystaniem metody matematycznych stacji badawczych
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) - Ma świadomość potrzeby poszerzania swojego warsztatu pracy, samodoskonalenia się
-aktywnie uczestniczy w dyskusji, potrafi uargumentować swoje zdanie popierając je wiadomościami z zakresu teorii nauczania i uczenia się matematyki
-potrafi przygotować się do pracy nauczyciela uwzględniając potrzeby i możliwości uczniów w zakresie uczenia się matematyki
-aktywnie współpracuje w grupie
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- biographical
- practical
- brainstorming
- observation
- classic problem-solving
- biographical
- practical
- brainstorming
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- integrative methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) Terminologia z obszaru pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiczna i psychologiczna wiedza z zakresu uczenia się i nauczania, znajomość zagadnień matematycznych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: